Proiectul urmărește combaterea segregării școlare, iar una dintre recomandări pentru ca diriginții și învățătorii să prevină acest fenomen este rotirea elevilor în bănci, cel puțin o dată pe modul. Acest lucru va evita ca doar anumiți elevi să stea în ultimele bănci din clasă.
În document, segregarea este definită ca „o formă gravă de discriminare și are drept consecință accesul inegal al copiilor la o educație de calitate, încălcarea exercitării în condiții de egalitate a dreptului la educație, precum și a demnității umane“.
Totuși, în proiect nu se precizează după ce reguli să fie elevii mutați în bănci, astfel modalitatea în care se realizează rotirea rămâne la latitudinea cadrelor didactice. Chiar dacă mutarea se face aleatoriu, este sugerat ca elevii care aparțin unor grupuri vulnerabile să nu fie așezați în ultimele bănci.
Cel mai des întâlnite criterii care duc la apariția segregării școlare sunt:
- criteriul etnic
- criteriul dizabilității și/sau cerințelor educaționale speciale
- criteriul performanțelor școlare
- criteriul mediului de rezidență
Pentru a preveni segregarea, Inspectoratele Școlare Județene au responsabilitatea de a verifica situația din toate unitățile de învățământ. Ulterior, datele din fiecare județ vor fi centralizate de către Comisia Națională pentru Desegregare Școlară și va fi trimis un raport Ministerului Educației.
Trimite articolul
XSunt cadru didactic, lucrez în învățământ de peste 20 ani și acest procedeu al rotirii în bănci a elevilor îl aplic mereu pentru a dinamiza colectivul clasei, pentru a consolida relațiile între elevi, pentru starea de bine a copiilor.
Nu înțeleg de ce este nevoie de o metodologie în acest sens???
-
ce faceti dvs este o metoda foarte buna care elimina si cele mai mici diferente intre elevi. Dar la nivel de minister sau Inspectoratele judetene sunt o gramada de politruci numiti directori, inspectori, metodisti care taie frunza la caini si atunci incearca sa se afirme cu diverse metode de cele mai multe ori copiate de la altii. Cumva trebuie sa-si justifice munca de taiat frunza la caini
:Este o idee foarte buna. Eu ii rotesc in fiecare saptamana. Ajuta la inchegarea de prietenii cu TOTI colegii, evita formarea de bisericute si excluderea anumitor copii, nu neaparat din medii defavorizate, dar poate mai timizi. De asemenea ii ajuta pe copii sa invete sa interactioneze cu tot felul de personalitati deoarece cand vor lucra vor avea nevoie de aceasta deprindere.
Doamnelor, dragelor, sunt specialist intr-ale psihologiei, inclusiv a copiilor, de lene sa nu aveți activități constructive cu elevii, care sa aducă un real beneficiu pe parte de relații interpersonale, colegialitate și prietenii solide, rotiti copiii/ elevii pana ii amețiți de cap!
Și, cu ce alte realizări ne mai impresionați?!
Nici cu parentingul nu ne putem mândrii dar nici cu metodele dascălilor! Trista treaba, ne dați bătăi de cap și mult volum de munca în viitor!
-
no-name ca sa vezi @ ‘mare’ specialist in psihologie tu nu vezi problema in ansamblu! Aceste rotiri sunt necesare pentru a se evita formarea bisericutelor intre elevi. Favorizeaza interactiunea constanta intre toti, elimină impunerea de catre cadrele didactice a unor dispuneri fortate pe anumite criterii de simpatie sau a unor influente din partea unor parinti dictatoriali. Cat despre volumul de munca in plus invocat de obositul psiholog il asiguram ca in prima zi din noul modul permutarea elevilor se rezolva in 5 minute!