Zece sfaturi – cum sa rezisti tentatiei de a mai fuma vreodata

4Comentarii
Zece sfaturi – cum sa rezisti tentatiei de a mai fuma vreodata
Ce te face sa te reapuci de fumat? Plictiseala? Furia? Obseala? Oricare dintre acestea iti pot face pofta de o tigara, insa cele care te fac sa dai orice pentru un foc sunt stresul si furia. In acele momente ai impresia ca numai o tigara te poate ajuta sa te calmezi. In realitate insa, fumatul nu face decat sa sporeasca stresul. Invata cum sa faci fata acestor situatii cand abia te-ai lasat de fumat:

1. Nu te neglija! Daca te lasi brusc de fumat, trebuie sa ai grija de organismul tau, pentru ca acesta sa nu aiba de suferit. Ofera-i o dieta echilibrata: are nevoie de combustibil de buna calitate acum, cand munceste sa indeparteze toxinele din sistem. Bea mai multa apa! Te ajuta sa iti detoxifiezi organismul mai repede si iti da o senzatie de bine. Ia vitamine! Tigarile ti-au golit corpul de nutrienti, iar vitaminele te ajuta sa te recuperezi mai repede dupa ce te lasi de nicotina.

2. Renunta la cafeina! Cand te lasi de fumat, cantitatea de cafea cu care erai obisnuit s-ar putea sa-ti dea o stare de nervozitate. Asa ca ar fi bine ori sa reduci numarul de cafele, ori sa renunti la ele pentru o perioada, mai ales daca nu poti dormi noaptea. S-ar putea ca, atunci cand te-ai lasat definitiv de tigari, sa nu poti sa mai bei atat de multa cafea ca inainte.

3. Fa o baie calda! Este o metoda excelenta de relaxare si destresare. Pune si un strop de sare de baie si cufunda-te.

4. Fa un masaj! Daca nu ai parte de unul calificat, apeleaza la bunavointa partenerului sa te ajute te destinzi. Un masaj de 10-15 minute, pe gat, umeri, fata si scalp poate face minuni.

5. Fa o plimbare, oricat ar fi de scurta! Chiar si una de 15 minute te ajuta sa scapi de stresul pe care ti-l da renuntarea la nicotina. Mersul pe jos reduce imbatranirea si imbunatateste circulatia sangelui.

6. Dormi suficient! Primele zile in care renunti la tigari sunt obositoare. Atat mintea, cat si corpul obosesc repede. Fa tot posibilul sa dormi cat mai mult. Nu-ti face griji. O sa-ti recapeti energia in curand.

7. Foloseste-ti imaginatia! Inchide ochii si creeaza-ti un loc in minte unde poti sa te retragi, sa te relaxezi. Te poti gandi la un loc pe care l-ai vizitat ori unul complet nou, in care nu ai mers niciodata. Conditia principala este ca acest locsor sa fie numai al tau. Ar fi bine sa fie acelasi de fiecare data, ca sa-ti fie familiar. De indata ce “ajungi acolo”, incearca sa respiri adanc, timp de 3 pana la 5 minute.

8. Respira adanc! Este o tactica de a te calma si de a reduce stresul. Inspira pe nas, numara pana la 3 si expira pe gura. Fa asta cateva minute, iar tensiunea din corp va disparea.

9. Concentreaza-te la ce ai de facut azi! Ne petrecem prea mult timp gandindu-ne la toate, mai putin la ziua care abia incepe. Nu-ti face griji in privinta viitorului. Nu te gandi ca nu o sa mai fumezi niciodata. Gandeste-te ca nu trebuie sa fumezi azi. Poti sa faci asta doar pentru o zi, nu-i asa?

10. Nu lua totul prea in serios! Asteapta-te sa ai zile rele, asa cum ai si zile bune. Dupa ce te lasi de fumat, primele zile vor fi cele mai grele, dupa care incepi sa te obisnuiesti.



4Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor