Vom avea centură, vom avea autostradă, vom avea DN 6 Timişoara – Lugoj! Odată…

11Comentarii
Vom avea centură, vom avea autostradă, vom avea DN 6 Timişoara – Lugoj! Odată…
Vom avea centură, vom avea autostradă, vom avea DN 6 Timişoara – Lugoj! Ce mai, vom avea de toate, inclusiv pe ministrul Ludovic Orban, în controale, o dată la două săptămâni!

Cam asta am aflat sâmbătă, cu ocazia vizitei mai mult sau mai puţin electorale desfăşurate de şeful de la Transporturi pe şantierele rutiere ale judeţului Timiş. După ce s-a lăsat aşteptat de ziariştii puşi să asiste la lucrările accelerate desfăşurate la partea dinspre Covaci a centurii de ocolire a Timişoarei, Orban a venit să vadă cât de tare pun osul oamenii de la Romstrade la realizarea obiectivului. Într-adevăr, oamenii chiar muncesc, centura chiar prinde contur, muncitorii s-au făcut remarcaţi cu ceva timp înaintea vizitei. „Pot să vă confirm că ieri (n.r. vineri) în consiliul interministerial a fost adoptată soluţia de lărgire a centurii de ocolire a Timişoarei la patru benzi, studiul de fezabilitate şi traficul mare care va avea loc pe aici impunând această extindere. Eu sper ca în maxim două săptămâni să fie adoptată şi hotărârea de Guvern”, a declarat Ludovic Orban. Extinderea nu se va face în detrimentul termenului limită, aceasta rămâne luna octombrie 2009. Tot în această lună se va semna şi contractul pentru realizarea autostrăzii dintre Arad şi Timişoara, „pe 20 septembrie” am aflat de la Orban. Există şi finanţarea, iar constructorul trebuie să finalizeze lucrările în 30 de luni. Investiţia se ridică la 270 de milioane de euro, iar banii vin de la Banca Europeană de Investiţii şi bugetul de stat. Legat de tronsonul de autostradă Timişoara-Lugoj, studiul de fezabilitate este finalizat şi urmează să fie depuse documentaţiile pentru obţinerea finanţării.

Întâlniri „întâmplătoare” inter-politice
După ce aflat cum stă treaba cu centura, ministrul Transporturilor a intrat pe drumul care de câţiva ani este o adevărată ruşine pentru cel mai vestic judeţ al României: distanţa de 60 de kilometri a DN 6, între Timişoara – Lugoj. Orban s-a oprit pentru admira penetraţia de acces către centură dinspre DN6, o minunăţie de drum cu pasaje suspendate, mai ceva ca în vest. După ce coloana a oprit pe marginea drumului şi a reuşit să îngreuneze traficul şi aşa gâtuit de pe şosea, surpriză! Pe singura bandă a drumului, încă disponibilă traficului a oprit brusc o limuzină de culoare închisă, din aceasta coborând Ilie Sârbu, liderul PSD Timiş! „Vaaai ce surpriză, domnu ministru aţi venit în vizită pe la noi”, zicea domnul Sârbu. Întâlnirea „întâmplătoare” dintre cele două personaje politice, din partide politice, le-a oferit tiriştilor care se chinuiau să treacă pe lângă coloana oficială ocazia să admire pupăturile focoase, dar doar din punct de vedere politic, ale celor doi. După un schimb de opinii şi sfaturi tehnice într-ale drumurilor, dar şi de rugăminţi de rezolvare a şoselei, cei doi şi-au strâns puternic mâinile şi fiecare şi-a văzut de drum. De DN 6, cu semafoare şi gropi una şi una. „Să lucraţi zi-lumină, sâmbătă şi duminică”, a repetat de câteva ori Orban către şeful şantierului de pe drumul dintre Timişoara şi Lugoj. „Voi veni o dată la două săptămâni să văd rezultatele lucrărilor, o să am grijă să vă ţineţi de treabă. Dacă nu vă ţineţi de lucru o să aveţi probleme”, a mai declarat acesta.

Mobilizarea… o să fie!
E evident pentru oricine că lucrările nu se prea realizează…„Firma spaniolă FC Contruccion, care se ocupă de Timişoara-Lugoj, este o companie foarte importantă, care, până în urmă cu o săptămână a tratat această lucrare ca pe una oarecare. Am discutat cu managerul de la Madrid şi cu cei de aici şi le-am spus că această lucrare este cartea lor de vizită pentru România, că lucrările nu pot continua aşa cum au început, nu mă interesează dacă împart lucrarea în şase tronsoane şi subcontractează… Mobilizarea nu este pe măsura lucrării, atât ca utilaje, cât şi ca număr de muncitori. Am primit asigurări că în două săptămâni se vor mobiliza. Le-am cerut ca până la sfârşitul lui noiembrie să nu mai existe semafoare şi să se poată circula fluent”, spune ministrul. El a declarat că va cere rapoarte zilnice, în primă fază, legat de aceste lucrări.
Ultima oprire a delegaţiei a fost într-o benzinărie de la intrarea în Izvin. „Victima” opririi inopinate a fost poliţistul rural local care stătea liniştit şi sorbea dintr-o sticlă de suc. Brusc, la vederea cunoscutului personaj politic, poliţistul s-a urcat în maşina de serviciu şi s-a făcut nevăzut.

Orban, în rând cu plebea
Obosit după o zi de lucru pe şantiere, Ludovic Orban a poposit la orele prânzului la o terasă din Piaţa Unirii. Ministrul s-a aşezat la masă cu plebea, a instalat mese pentru delegaţie, a strâns mâini şi a purtat discuţii. Se pare că oamenii au apreciat vizita, trăgând ca ursul la miere. Din păcate, nu am reuşit să descoperim ce i-au reproşat oamenii mai-marelui Transporturilor. Ce e sigur, Orban a dovedit încă o dată, dacă era nevoie, că e un om politic, un ministru diferit, nonconformist.

Gara Timişoara Nord a rămas fără „renovator”
În ceea ce priveşte Gara de Nord din Timişoara, care se află într-o stare jalnică, Orban a declarat: „Am decis rezilierea contractului cu firma care se ocupa de reabilitarea gării, iar această companie-fantomă care a câştigat lucrările nu va mai avea niciun contract în România. Vom relua licitaţia şi vom face un caiet de sarcini serios”.



11Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor