"Vitamina tinereţii" a ajuns la sârbi

4Comentarii
"Vitamina tinereţii" a ajuns la sârbi
Belgrad - Legendara marcă românească Gerovital, socotită drept un miracol al întineririi, a ajuns în Serbia! Farmacista timişoreancă Rodica Vlad este cea care a lansat produsele la Belgrad, ieri.

În 1952, Ana Aslan reuşise sinteza vitaminei H3 (Gerovital), produs folosit, de atunci, cu succes, în geriatrie, având acţiune în stoparea procesului de îmbătrânire. Din anul 1958, produsul este preparat pe scară largă şi întră în circuitul farmaceutic. Ajunge să fie brevetat în peste 30 de ţări şi trece printr-o perioadă de apogeu mediatic, când este prezentat drept medicament miraculos şi toţi mai marii lumii doresc să-l încerce. O listă lungă cu nume de personalităţi este citată, atunci când vine vorba despre Gerovital, ca fiind pionierii care au dat faimă vitaminei sintetizate de Ana Aslan. Cu adăugiri sau scăderi, numele de pe această listă sunt ale lui Charles de Gaulle, Mao Tse-Tung, Ho Chi Minh, Iosif Broz Tito, Winston Churchill, Nichita Hrusciov, Indira Ghandi, Imelda Marcos, Konrad Adenauer, John F. Kennedy, Ronald Reagan, Marlene Dietrich, Charlie Chaplin, Charles Bronson, Kirk Douglas, Claudia Cardinale, Salvador Dali şi Aristotel Onasis. În timp, Gerovitalul ajunge o adevărată “monedă de schimb” a României, faima brandului păstrându-se şi azi, în ciuda textelor mai puţin optimiste faţă de efectul vitaminei care au apărut în timp, chiar şi în publicaţii de specialitate. Datele arată că numai între 1974 si 1982, produsul H3, supranumit “vitamina tinereţii”, a adus, anual, în bugetul ţării peste 17 milioane de dolari. Pentru acelaşi interval de timp, statisticile arată că peste 50 de milioane de oameni din lumea întreagă au folosit cura Anei Aslan cu fiole şi pastile Gerovital H3.
Specialiştii de la Institutul Naţional de Geriatrie din România se declară optimişti în ceea ce priveşte viitorul Gerovitalului, însă, în ultimii ani, după cum a apărut în presa românească, ei erau mai puţin siguri că se va găsi o cale să se iasă din impasul în care produsul a ajuns din cauza „hăţişului juridic” prin care a trecut, dreptul de a folosi numele Anei Aslan fiind disputat în instanţă de mai multe firme. Toate au trecut, însă, şi astăzi, prin intermediul cunoscutei fabrici Farmec din Cluj şi prin stăruinţa Rodicăi Vlad şi a firmei sale, Gerovitalul a ajuns, în forma sa originală, şi pe piaţa sârbească.

SC Farmec porneşte de la un laborator, Mol-Mos, care, în 1945, în plin război, avea şase angajaţi şi producea în principal apă de colonie şi pudră de talc pentru copii. După 1949 s-a trecut la producţia industrială a articolelor cosmetice, în următorul deceniu ajungându-se la 50 de sortimente care existau în nomenclatorul de produse al fabricii. Unul dintre lucrurile cu care se mândresc producătorii de la Farmec este acela că produsele lor au valorificat întotdeauna ingrediente naturale sau sintetice de calitate, alături de principii active originale, selecţionate din ceea ce oferă solul şi flora româneşti (extracte şi uleiuri naturale, apă minerală, vin, argilă) – aşa cum a arătat ieri, la Belgrad, chimista Simona Neamţu, reprezentanta companiei.

Fiind vorba despre un medicament care este pe un loc de vârf ca piratare (contrafacere) pe piaţa de pe Internet, după Viagra, aşa cum arată statisticile din domeniu, este un pas important ca Gerovitalul să poată trece prin furnizori care să lucreze direct cu fabrica producătoare, care deţine licenţa produsului, şi astfel să ajungă într-o stare cât mai bună la cumpărători.

Omul de afaceri Rodica Vlad spune că a ales Serbia ca loc de lansare al Gerovitalului pentru că „sârbii au rămas puţin în urmă şi că e firesc să-i ajutăm”. Ea a mai spus că e plăcut să fie întâmpinată la Belgrad ca şi acasă şi că are mare încredere în felul în care va fi primit Gerovitalul în Serbia.

Din partea Camerei de Comerţ din Timişoara a participat, la întâlnirea de la Belgrad, cu ocazia lansării produsului, şi omul de afaceri Rodica Balint, care arătat că pătrunderea brandului românesc pe piaţa sârbă este „o mândrie pentru comunitatea oamenilor de afaceri din Timişoara”.

Cel care a adus o privire de ansamblu în legătură cu pulsul afacerilor care leagă România de Serbia şi importanţa pe care o are pătrunderea unui brand foarte cunoscut pe piaţa sârbească a fost ambasadorul nostru la Belgrad, excelenţa sa Ion Macovei. El a cucerit asistenţa formată din oameni de afaceri şi ziarişti români şi sârbi prin discursul liber pe care l-a rostit atât în română, cât şi în sârbă, arătând atât un interes deosebit acordat cadrului economic care se dezvoltă între cele două ţări dar şi curtoazia unui diplomat de carieră.

Rodica Vlad, cunoscută în Banat şi pentru dorinţa sa de a contribui la soarta Timişoarei, prin activitatea sa ca şi consilier local în oraşul de pe Bega, pe perioada actualei legislaturi, a folosit întâlnirea de la Belgrad, la care au participat şi numeroşi ziarişti români, pentru a anunţa şi aici că va intra în cursa pentru funcţia de primar la Timişoarei şi că, peste încă o săptămână, va anunţa şi culoarea politică sub care îşi va duce campania.

La finalul întâlnirii de la Belgrad, în care Gerovitalul ajunge să aibă şi „un suflet în chirilice”, cântăreaţa Mirabela Dauer, apropiată a farmacistei timişorene care a dus Gerovitalul de mână în capitala Serbiei, a oferit câteva melodii celor prezenţi, secondată de colegul ei de scenă, Raoul.



4Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor