Primarul Timișoarei a făcut publice două filmulețe cu viitorul Pod Jiul, atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte. Din imagini se vede că viitorul pod din prelungirea străzii Jiul este aproape identic cu Hulme Arch Bridge din Manchester, care are un singur arc de susținere. Acesta va avea patru benzi de circulație, trotuare și piste de biciclete pe ambele părți și va fi iluminat artistic.
Pentru a trece la faza următoare, municipalitatea așteaptă un aviz de la Apele Române. Se discută despre regimul de înălțime al podului.
„Așteptăm în continuare să primim un aviz favorabil pentru Podul Jiul, din partea Administrației Apelor Române. Când spun favorabil am în vedere și condiții tehnice care să nu ducă la creșteri nejustificate ale costurilor de realizare a podului. La ce mă refer? Înălțimea podului, după toată logica sănătoasă a oricui, ar trebui să fie cel puțin egală cu a celui mai jos pod. Ce n-ar trebui să se întâmple ar fi ca noile poduri care se construiesc să fie mai apropiate de nivelul apei decât cel mai jos pod actual. Asta n-ar fi în regulă. În rest, orice cotă care e superioară cotei la care se află cel mai jos pod actual cred că este bună și ar fi fără sens o cerință de înălțare. Sigur că tehnic se poate orice, numai că asta presupune costuri în plus și nu cred că are rost să le facem. Sper să primim aviz. Ei se tot întâlnesc și tot discută cu proiectanții, dar am înțeles că nici ieri nu s-au pronunțat, au avut un consiliu tehnic, mă rog, comisia tehnico-economică, și nu s-ar pronunțat nici ieri. Sper să se pronunțe odată, ca să putem avansa cu proiectul. După avizul lor, sigur, dacă se cere o înălțime peste un anumit prag, atunci soluția tehnică se schimbă. Ea devine una mai costisitoare și asta ar lua și timp în plus proiectantului. Sper ca toată lumea să fie constructivă și rațională, până la urmă nu facem decât apel la rațiune în toate”, a explicat primarul Nicolae Robu.
Pe de altă parte, președintele Administrației Bazinale a Apelor Banat, Titu Bojin, spune că cel mai jos pod din oraș este Michelangelo, numai că acesta a fost o greșeală de construcție. În cazul viitorului Pod Jiul, s-ar merge pe cota Podului Traian.
„Am stabilit că mergem la nivelul celui mai jos pod, în afară de Podul Michelangelo, care s-a construit prin anii 70, la o cotă extrem de joasă. Am mers pe cota Podului Traian, care are cota de 89,76. Celelalte sunt toate mai sus. Podul Michelangelo a fost o greșeală de construcție la momentul respectiv. Trebuie să discutăm dacă ei se pot încadra acolo. Noi mai jos de cota Podului Traian nu putem să ne asumăm răspunderea, pentru că există un regulament, este o lege care aprobă nivelul podurilor peste Bega. Noi am mers în prima fază la nivelul celui mai înalt pod, în perspectiva de navigabilitate. Am înțeles că nu se potrivește zonei respective, cu strada Jiul care iese de sub pasajul CFR. Noi le-am dat cotele, iar ei au venit cu alte cote. Dacă se conformează, primesc avizul fără probleme. Dar trebuie să găsească soluțiile tehnice”, a precizat Titu Bojin.
Firma care a proiectat Podul Jiul este una vieneză și se numește VCE Vienna Consulting Engineers SRL. Primăria Timișoara a plătit pentru proiect aproximativ 90.000 de lei, fără TVA, adică aproximativ 24.000 de euro, contractul fiind semnat încă din vara anului 2015.
[related-post post_id=”1820657″]
[related-post post_id=”1800543″]
[related-post post_id=”1800249″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!