Undă verde la semafoare pe două noi trasee din Timişoara

28Comentarii
Undă verde la semafoare pe două noi trasee din Timişoara
Undă verde pentru optimizarea traficului. Pentru a le face viaţa mai uşoară şoferilor şi pentru fluidizarea traficului, oficialii Primăriei Timişoara anunţă că sistemul de undă verde la semafoare va funcţiona pe două noi trasee din oraş, momentan în faza de testare.

Implementarea sistemului de undă verde a început cu bulevardul Liviu Rebreanu din oraşul Timişoara, unde s-a încercat sincronizarea semafoarelor, astfel încât conducătorii auto să poată parcurge cu uşurinţă această arteră, dacă rulează cu o viteză constantă. Părerile sunt împărţite, mulţi şoferi au reclamat că sistemul nu funcţionează sau functioneaza parţial.

Reprezentanţii Primăriei Timişoara spun că în noiembrie şi decembrie 2009 au realizat mai multe lucrări şi pe străzile Circumvalaţiunii şi Cluj – Arieş, pentru asigurarea undei verzi la semafoare. A fost măsurat traficul, au fost reproiectate planurile de desfăşurare a fazelor de semaforizare din intersecţiile semaforizate, au fost conectate instalaţiile de semaforizare la reţeaua de fibră optică şi s-au implementat programe de corelare specifice pe cele două axe (unda verde).

Şeful Direcţiei de Drumuri şi Transporturi a municipalităţii, Culiţă Chiş, a explicat că în prezent unda verde este în faza de testare pe noile trasee, iar şoferii ar trebui să circule cu o viteză de 40-45 de kilometri pe oră ca să „prindă” unda verde. „S-a urmărit optimizarea circulaţiei autovehiculelor pe cele două axe cu favorizarea deplasării pe următoarele sensuri: Piaţa Consiliului Europei spre str. Jiul (pe str. Circumvalaţiunii); Bd. Vasile Pârvan spre Bd. Liviu Rebreanu (pe str. Cluj – Arieş). Viteza rezultată pentru o deplasare optimă: 40 ÷ 45 km/h. Până în luna martie se vor face observaţii şi testări în vederea alegerii celei mai bune soluţii tehnice”, a precizat Chiş.

Directorul Direcţiei de Drumuri şi Transporturi spune că pe aceste trasee pot apărea disfuncţionalităţi, adică unda verde ar putea să nu funcţioneze, în cazul unor staţionări neregulamentare, în cazul în care şoferii rulează cu viteze mai mari sau mai mici decât cea recomandată sau în cazul în care traficul este „suprasaturat”, a explicat Chiş.

Acelaşi director de la Primăria Timişoara spune că în acest an sunt prevăzute lucrări de optimizare a circulaţiei rutiere, prin introducerea sistemului de undă verde, şi pe alte artere ale oraşului: Str. I. Dragalina – Str. C. Brâncoveanu – Str. V. Hugo, Calea Aradului, Calea Torontalului, Calea Martirilor, Str. A. Şaguna – Calea Dorobanţilor.



28Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor