Interesant, dar, susține Grindeanu, niciunul dintre reprezentanții companiilor prezente nu a avut obiecții față de cele prezentate de președintele CJ Timiș.
„Am avut o întâlnire cu constructorii care au contracte pentru drumuri cu CJ. I-am anunțat modul în care vom colabora în continuare. Din punct de vedere organizatoric, le-am spus că Direcția de Drumuri se va desființa ca și direcție cu personalitate juridică și va deveni o direcție tehnică în cadrul CJ. I-am anunțat că vom schimba contractele cadru, pentru că în acest moment sunt destul de învechite. Mă refer la contractele cadru în special la ceea ce înseamnă parte de penalități, de întârzieri. Vom trece prin plenul CJ acest contract cadru. I-am rugat să nu-și strice obiceiul de a nu semna – și nu am semnat, timp de patru ani și jumătate, cât m-am ocupat de acest aspect la PMT – niciun act adițional. Lucrul acesta ca și obicei nu vreau să mi-l stric, pentru că nu voi semna chestiuni din astea cât timp sunt președinte al CJ. Mă refer și la termene și prelungiri, dar și la sume de bani. I-am întrebat dacă au ceva de obiectat. Cei care mă cunosc din perioada primăriei, știu că în acel mod s-a lucrat și acolo, în acest mod se va lucra și aici, ca să fie lucrurile clare”, a declarat, după întâlnire, Sorin Grindeanu.
Acesta a mai spus că va încerca să introducă un sistem testat deja la Timișoara ce prevede împărțirea județului în zone, firmele de drumuri urmând să liciteze pentru întreținerea și reparația unei astfel de zone.
„Sunt foarte multe firme care au contracte cu CJ, și nu neapărat din punct de vedere al investițiilor, este un lucru bun să fie concurență. Pe întreținere-reparații și așa mai departe, sistemul este foarte stufos. La primărie, Timișoara era împărțită în mai multe zone, iar reparațiile se făceau cu patru firme. Aici sunt foarte multe alte lucruri, dincolo de împărțire… reparațiile pe strat subțire un lucru, reparațiile pe strat gros alt lucru, gropile altcineva, burdușirile altcineva… trebuie să ducem până la capăt aceste contracte, pentru că sunt semnate, după care ideea mea de a face într-o formă centralizată, totuși. Tu, ca beneficiar, să spui ce tip de intervenții de reparație vrei pe un drum județean, nu faci licitație doar în funcție de stilul de lucrare. O firmă trebuie totuși să aibă forța și să astupe gropi, și să pună strat de asfalt, fie subțire, fie gros. Aici, lucrurile sunt foarte stufoase. Ca să nu spun de întreținere, de tăierea vegetației și toaletării, unde sunt vreo trei stiluri de licitații câștigate de trei firme”, a explicat Grindeanu.
Această idee a noului președinte al CJ Timiș va putea însă să fie pusă în aplicare doar de anul următor, când contractele vor expira.
„Contractele mai sunt în vigoare încă un an (împărțirea pe sectoare – n.r.) – cred că e mai normal așa. Nu am găsit vreo firmă care să fi plătit penalități. Nu vrea să fac pe polițistul, dar contractele-cadru sunt foarte soft. Le vom schimba, de la viitoarele investiții, chiar în primul plen al CJ. Tot ce se va derula de acum pe investiții se va derula pe noul contract-cadru. Partea de penalități este foarte soft. Am pus pe cei din aparatul de specialitate să lucreze la o formă nouă de contract-cadru”, a concluzionat Grindeanu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!