Titu Bojin, candidatul UNPR Timiș la Consiliul Județean Timiș și actualul lider al administrației județene, spune că își dorește centura și a susținut acest demers, dar acest drum pentru ocolirea Timișoarei este treaba CNADNR, iar consiliul județean poate susține acest proiect din punctul de vedere al avizelor și a altor documente necesare.
„O să vadă și cei care candidează, contracandidații mei, că ei vorbesc numai de avioane, mă refer la centură – se dau de ceasul morții că vor face centura. Nu vor face nimic, pentru că centura nu aparține Consiliului Județean Timiș, centura aparține CNADNR. Toți ne dorim centura, eu sunt unul dintre cei mai mari susținători și singurul care a participat la ce a însemnat masterplanul, discuțiile, dezbaterile la minister pe centură și cred că sunt cel mai mare susținător în continuare. Consiliul județean va sprijini tot ce înseamnă avize, dar proiectul, în valoare de 100 milioane de euro, nu poate fi susținut financiar. Asta pentru că ar înseamna 100 milioane de euro, ar însemna bugetul județului, care e de la 130 la 150 de milioane de euro”, a spus Titu Bojin.
Centura de Sud a Timișoarei, cea care face legătura între Calea Lugojului și Calea Șagului, este un proiect pe care timișorenii l-ar dori de mult timp realizat.
„Faptul că se angajează toți că fac centura este un angajament populist. Centura e un obiectiv esențial pentru Timișoara. Ea nu trebuie să dispară din programul nimănui, dar centura se realizează dacă relația dintre președintele consiliului județean, primarul orașului și Guvernul României va fi corectă, bazată pe sprijin și implicare reciprocă. Fără bani de la București nu se face centura”, a spus președintele UNPR Timiș Ion Răducanu, candidatul partidului la Primăria Timișoara.
Consiliul Județean Timiș a demarat și proiectele privind descărcări suplimentare pentru cel mai vestic județ al țării de pe autostradă.
„Aceste descărcări de pe autostradă fac parte din programul președintelui județean UNPR și vor fi făcute. Este vorba de cea de la Ghizela și cea de la Bethausen, care aparțin de consiliul județean și primării. A treia descărcare, la Sânandrei, aparține Direcției de Drumuri Regionale, urmând ca în perioada următoare să se demareze proiectarea și execuția, pentru toate cele trei descărcări”, a spus Bojin.
Bojin a făcut și o radiografie a ultimilor ani în ceea ce privește investițiile.
„În anul 2012 am avut 68 milioane lei investiții din bugetul CJ Timiș, în 2013 ne-am dus la 91 milioane, în 2014 am ajuns la 102 milioane lei, în 2015 la 153 milioane lei, iar în 2016 bugetul aprobat este de 314 milioane lei investiții, bani care vin de la consiliul județean”, a spus candidatul UNPR la Consiliul Județean Timiș.
La drumuri, pentru întreținere și investiții, din banii care au venit, atât din PNDR, de la consiliul județean, fonduri atrase pe anumite programe, în perioada 2004-2008 s-au făcut reparații pe 485 kilometri de drum și investiții, respectiv drumuri noi – 7 kilometri.
„În perioada 2008-2012 s-au făcut 438 de kilometri – întreținere, reparații și drumuri noi. S-au asfaltat 64 de kilometri. În 8 ani – 71,3 kilometri. Din 1992 până în 2012 s-au făcut 130 de kilometri de drumuri noi în Timiș. În perioada 2012-2015 sunt realizați 122 de kilometri. Până la sfârșitul anului vor fi 186. În patru ani sunt 186 kilometri de drum nou, în 20 de ani s-au făcut aproximativ 130”, spune Bojin.
Bojin spune că în 4 ani, cât a fost (și încă mai este) la cârma CJ Timiș, s-au realizat 393 kilometri rețele de apă și 379 de kilometri rețele de canal. În toți cei 20 de ani dinainte există realizați aproximativ 250 kilometri la rețeaua de apă și 150 de kilometri de canal.
Titu Bojin va realiza zilele viitoare și o hartă a investițiilor din Timiș în infrastructură, care s-au făcut de-a lungul mandatului său. Aceasta va fi făcută cunoscută prin pliante.
„Eu zic că va fi cea mai frumoasă hartă pe care o are județul. Vorbim de infrastructură. Tot ce va fi pe hartă înseamnă ce s-a întâmplat în cei patru ani de zile”, spune Bojin.
Citiți principiile noastre de moderare aici!