Cei care urmăresc concursurile de rally la nivel județean au remarcat cu siguranță autoturismul Renault Clio RS de culoare albastră TM 69 GAO. Puțini știu însă că este singura mașină din campionatul județean și poate printre puținele din această parte a țării omologată conform rigorilor Federației Internaționale de Automobilism.
„Este o mașină ce are din fabricație 172 de cai putere sub capotă. Am luat-o în 2009 cu 6.000 de euro. Era o mașină de stradă și nu am vrut să bag bani în ea pentru că știam că o să mă coste. Apoi însă am început s-o lucrez și după vreo 8.000 de euro am adus-o la un nivel ridict de echipare. Am luat fișa de omologare FIA și am bifat fiecare punct. Mă pot duce cu ea la orice raliu. Pentru a-i crește performanțele ar mai fi nevoie de o cutie secvențială care costă vreo 5.000 de euro și o suspensie profi de 2.000 euro. Cu piesele astea m-aș putea duce liniștit la bătaie la un campionat național”, explică Sergiu Tirla, care este subofițer în cadrul ISU Banat.
Cu toate acestea, Tirla o calcă doar pe traseele județene, și în rare rânduri în afara Timișului. Motivul este simplu: lipsa unor sponsori care să îl sprijine. „Este foarte greu să te descurci singur, doar din salariu. Prezența la o etapă națională costă undeva între 4.000 și 5.000 de euro. Numai un cauciuc face 300 de euro și într-o cursă l-ai terminat. De aceea am ales să merg doar la VTM-uri, unde costurile și uzura sunt la jumătate”, explică pilotul în vârstă de 31 de ani.
Anul 2011 este pentru Gao, așa cum îi spun prietenii, al 12-lea în lumea motorsportului și totodată cel mai aglomerat, cu peste 20 de concursuri la activ în Județean, Rally-Cross, VTM și Naționalului pe Circuit Urban. De la anul însă Tirla va schimba strategia și va renunța la Campionatul Județean.
„De la anul mă voi axa mai mult pe VTM. De fapt ăsta e și obiectivul meu, un sezon întreg de VTM și o etapă în Campionatul Național. S-ar putea și mai mult, dar cu un buget alcătuit doar din salariu… E păcat că într-un județ cu economia Timișului nu se găsește nimeni să sprijine automobilismul și nu avem niciun pilot în Național. Am mai avut oferte de a închiria Renaultul pentru unele concursuri, însă s-a nimerit să fie exact la cursele la care mergeam și eu”, încheie pilotul care momentan ocupă locul secund în Campionatul Județean și în Campionatul Național de Viteză pe Circuit Urban, precum și primul loc în Campionatul de Rally-Cross.
Citiți principiile noastre de moderare aici!