Timisorenii se plang la Protectia Consumatorului de calitatea serviciilor Colterm

13Comentarii
Timisorenii se plang la Protectia Consumatorului de calitatea serviciilor Colterm
Tot mai mulţi timişoreni se plâng prefectului judeţului Timiş, Mircea Băcală, că nu se pot debranşa de la reţeaua de termoficare, procedura fiind extrem de complicată şi de durată. Reprezentantul Guvernului în judeţ susţine că la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului au fost depuse 31 de plângeri din această cauză.

Băcală a afirmat că timişorenii care doresc să se debranşeze de la sistemul centralizat de încălzire trebuie să parcurgă proceduri foarte complicate, consumatoare de timp, din cauza contractului pe care Colterm îl semnează cu fiecare asociaţie de proprietari din Timişoara. Cei care nu mai pot plăti factura la încălzire sau vor să îşi cumpere centrală ajung până la urmă ori în audienţă la Prefectura Timiş, ori depun plângeri la Protecţia Consumatorului. Doar în ultima perioadă, 31 de timişoreni au sesizat comisarii Protecţiei Consumatorilor cu privire la ilegalitatea acestor contracte.

„Un cetăţean a venit în audienţă şi s-a plâns de faptul că procedura este foarte complicată. În urmă cu 10-15 ani, cetăţenii care nu îşi plăteau datoriile erau debranşaţi pe loc de Colterm. Şi-au dat însă seama că acest lucru dezavantajează şi au inventat un contract de servicii încheiat direct între Colterm şi asociaţiile de proprietari, prin care acestea din urmă se angajează să plătească restanţele, iar apoi să recupereze sumele în instanţă. Practic, prin această procedură Colterm şi-a asigurat bunul trai”, a spus Băcală, care a precizat că celelalte nemulţumiri ale timişorenilor sunt legate de calitatea serviciilor oferite de Colterm. Mai exact, apa caldă nu este la temperatura contractată, este murdară şi plină de impurităţi.

El a afirmat că a solicitat şi o informare de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Timiş privind legalitatea acestor acte, iar în răspunsul dat, oficialii CJPC susţin că societatea de termoficare încalcă prevederile legale.

„Operatorul economic nu are un sistem de termoficare centralizat, care prin modul de organizare, funcţionare, dezvoltare, retehnologizare şi reabilitare să asigure stabilitatea, accesibilitatea preţurilor şi tarifelor (…) astfel încât consumatorii să fie interesaţi de racordarea şi nu debranşarea de la sistem. Astfel, operatorul economic nu respectă legislaţia în vigoare (…) privind drepturile consumatorilor de a avea acces la o gamă variată de produse şi servicii de calitate, respectiv libertatea de a lua decizii în conformitate cu drepturile şi interesele lor”, se arată în răspunsul CJPC Timiş.

În replică, managerul Colterm, Aurel Matei, a afirmat că societatea pe care o conduce respectă toate prevederile legale, atât naţionale, cât şi locale, în vigoare.



13Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor