Tenorul Stelian Negoescu a gonit 350 de kilometri ca sa cante Tosca la Timisoara

De S.P.D.
Tosca
Tosca - © Foto (c) fotosen.ro
Melomanii timişoreni şi-au putut testa, miercuri seara, dragostea pentru Operă. O indispoziţie vocală l-a împiedicat pe tenorul Călin Brătescu să trăiască emoţiile debutului în rolul Mario Cavaradossi, aşa că misiunea a fost preluată, eroic, de Stelian Negoescu, artistul şofând nebuneşte ca să ajungă de la Craiova la Timişoara.

Aşa se face că spectacolul cu opera Tosca a început cu 45 de minute întârziere, dar publicul a trecut cu brio testul de fidelitate : sutele de spectatori nu şi-au părăsit locurile, iar răbdarea lor a fost din plin răsplătită de artişti.

Zi palpitantă pentru întreaga suflare a Operei Naţionale Române din Timişoara, începând chiar cu directorul ei, miercuri, când în jurul orei 14, tenorul Călin Brătescu a anunţat că nu poate susţine, seara, spectacolul cu opera « Tosca », de Giacomo Puccini. Ghinion curat pentru tânărul artist care, astfel, şi-a ratat chiar debutul în rolul Mario Cavaradossi, însă vocea este cel mai fragil instrument şi de astfel de accidente nu a fost scutită nicio scenă lirică.

Pus în situaţia de a decide să suspende spectacolul sau să îl înlocuiască cu vreun alt titlu, maestrul Corneliu Murgu, directorul Operei din Timişoara, a ales calea cea mai grea: l-a …mobilizat, sub regim de extremă urgenţă, pe tenorul Stelian Negoescu, artist redutabil care, dealtfel, a interpretat de nenumărate ori rolul Cavaradossi, atât în noua, cât şi în vechea montare a operei Tosca la Timişoara. Aflat într-o localitate lângă Craiova, Negoescu a gonit pe şoselele patriei, sfidând radarele şi oboseala, aşa încât spectacolul a început cu doar trei sferturi de oră întârziere. Intrat în rol cu viteza sunetului, Stelian Negoescu s-a dovedit încă o dată superlativul tenorului spinto-dramatic al acestui moment în România, cu o admirabilă interpretare a rolului Cavaradossi, cuceritor deopotrivă prin calităţile vocale şi cele actoriceşti, timbrul sombrat, cu inflexiuni puternice şi atacuri ferme ale pasajelor dramatice, maleabil şi sensibil în registru liric.

Invitata serii în rolul Floria Tosca a fost soprana belgrădeană Dragana Radakovic, a cărei fină voce a mai fost aplaudată de publicul timişorean în două producţii, “Nabucco” si “Aida” de G. Verdi, ambele in stagiunea 2010-2011. In anul 2008, artista a cântat într-un concert dedicat lui Giacomo Puccini la Palas del Art Valensia din Spania, alături de solişti de celebritate mondială precum Placido Domingo, Juan Pons, Mariella Devia si Daniela Barcellona.

Doar 10 spectatori au decis să renunţe la bilet şi să-şi ia banii înapoi după ce directorul Corneliu Murgu a anunţat, de pe scenă, situaţia care a dus la întârzierea spectacolului. Pentru toţi ceilalţi, de ordinul sutelor, Tosca de miercuri seara rămâne un spectacol jos pălăria: deopotrivă în faţa artiştilor şi a publicului.

S.P.D.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !


Regulament de plasare a anunturilor