Taxa auto va fi stabilită în funcţie de gradul de poluare

Reactualizat la:
36Comentarii
Taxa auto va fi stabilită în funcţie de gradul de poluare
Viitoarea taxă auto va avea ca principiu “poluatorul pe termen lung plăteşte”. Nu neapărat durata de viaţă a maşinii va conta în stabilirea taxei auto, cât gradul de poluare – aşa cum reiese din cartea maşinii şi în funcţie de măsurătorile făcute la revizia tehnică.

“Trebuie să ţinem cont de trei necunoscute: cumpărătorii de maşini second-hand, producătorii români auto şi pretenţiile Comisiei Europene” a declarat ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi. Concret, însă, ministrul nu a precizat dacă se va renunţa la triplare, în cazul second-handurilor, sau la scutirea pentru maşinile noi. El a mai spus că va înainta vineri această propunere guvernului şi CE. Nemirschi speră că această formulă va fi adoptată de Parlament şi va rezista mai mult decât cele precedente. De asemenea, el speră că situaţia actuală va fi astfel detensionată, referindu-se astfel la avertizarea primită la sfârşitul anului trecut de la Comisia Europeană. Este vorba de un document referitor la actuala taxă auto, de care autorităţile nou instalate de la Bucureşti au aflat cu mare întârziere. Se pare că CE a fost deranjată mai mult de triplarea taxei pentru maşinile vechi, decât de suspendarea – pentru cele noi. Nemirschi spune că, pentru că s-a aflat de scrisoarea de la CE abia vinerea trecută, a trebuit să se facă modificări de ultimă oră la variantele aflate în lucru. „Comisia a scris o scrisoare autorităţilor române pe 22 decembrie, în care se arată că informaţiile puse la dispoziţia noastră sunt incomplete pentru a face o analiză finală a noii legislaţii. Prima analiză, bazată pe informaţiile puse la dispoziţie, arată că noile măsuri (taxa triplată n.n.) nu se conformează legislaţiei UE”, a declarat ieri pentru Mediafax purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene pentru domeniul taxelor, Maria Assimakopoulou. Printre aceste variante, dezvăluite de ministrul Mediului la sfârşitul anului erau posibilitatea de revenire a taxei auto la valorile din luna iulie, precum şi micşorarea taxei de înmatriculare concomitent cu plata unei sume anuale, calculate în funcţie de gradul de poluare a maşinii.

Puşcaş: „Va fi o decizie raţională“

Eu aştept să văd ceilalţi colegi, ce decide Guvernul şi împreună cu ei să intru pe palierul compatibilizării. Am înţeles că domnii miniştri de profil se vor întâlni, vor discuta, dar nu am nici scenariile lor, nici proiectele lor, nici strategiile pentru că sunt numai pe acest palier al compatibilizării cu acquis-ul. Din punctul meu de vedere, din primăvara lui 2006, avem acelaşi subiect. Deci, am înţeles că Guvernul va decide. Dar ce va decide… Sunt convins că va fi o decizie raţională. În momentul de faţă este un non-subiect. Este o chestiune de lucru pentru decizie, încă nu există o decizie”, a declarat dl. Vasile Puşcaş, şeful Departamentului pentru Afaceri Europene.

Carambol pe piaţa auto

Bâjbâielile privind taxa auto au dat peste cap vânzările de autoturisme din ţara noastră. Piaţa auto a fluctuat în funcţie de modificările legislative care calculau taxa de poluare, ca taxă de primă înmatriculare, în raport cu durata de viaţă a maşinii. Vânzările de maşini noi (285.504 unităţi) au scăzut în cursul anului 2008 în favoarea celor second-hand (310.885). Comparativ, Ministerul de Interne înregistrase 383.422 autovehicule noi în 2007 şi 304.342 în 2006. Pe motiv că „România nu este lada de gunoi a Europei”, Guvernul Tăriceanu a vrut să compenseze dezechilibrul creat în 2008, triplând la finalul anului taxa auto pentru maşinile vechi, care a ajuns astfel mai mare decât costul maşinii. Totodată, executivul a suspendat taxa pentru autoturismele noi Euro 4 de maximum 2.000 cc. Până la redresarea legislaţiei, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile nu se aşteaptă la revirimentul industriei auto. “Toată lumea aşteaptă să vadă ce se întâmplă cu taxa, iar acest lucru, alături de criza sectorului auto, a dus la un blocaj al pieţei. Toate premisele indică o lună ianuarie la fel de slabă ca sfârşitul anului trecut pentru piaţa de vehicule noi”, a spus preşedintele APIA, Ernest Popovici.

Sursa: Gândul.info



36Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor