Subvenţii la transportul judeţean de călători

1Comentariu
Subvenţii la transportul judeţean de călători
Timiş - Schimbări în transportul auto judeţean de persoane, realizat prin curse regulate. Un consilier judeţean propune introducerea unor subvenţii la plata biletelor şi abonamentelor pentru acest tip de transport rutier. Rămâne de văzut dacă propunerea va fi aprobată în CJT.

Ideea consilierului judeţean Matei Suciu ar urma destul de mult modelul utilizat de Primăria Timişoara pentru regia locală de transport urban. „Dacă se acordă la nivelul Timişoarei, de ce nu s-ar putea realiza şi la nivel judeţean? Transportatorii au scumpit destul de mult biletele şi abonamentele”, a declarat Suciu. Interesant, acest tip de subvenţie ar putea să deranjeze companiile de transport sau chiar şoferii, „uituci” de multe ori în ceea ce priveşte eliberarea efectivă a biletelor, ceva de tipul „naşul” de pe CFR. Acordarea subvenţiei ar însemna un control destul de strict al numărului de călători transportaţi şi a celui de kilometri parcurşi. Subvenţia, dacă ar deveni realitate, ar trebui să ţină seama de aceasta şi de preţul combustibilului utilizat la transport. Desigur, propunerea nu e deocamdată absolut nimic mai mult decât o propunere. Rămâne de făcut un lobby destul de serios pentru ca aceasta să devină realitate. Iar acest lobby ar trebui să cuprindă şi înfiinţarea unui Serviciu de Transporturi al CJ Timiş şi a unei Comisii de specialitate a instituţiei, alcătuită din consilierii judeţeni. Acest nou Serviciu ar trebui să se ocupe exact de calcularea acestei subvenţii, de valoarea ei. Totuşi atribuţiile Serviciului ar fi mult mai largi, ar putea „veghea” probabil exact la buna funcţionare şi utilizare a superinvestiţiei CJT, pe drumul către Maşloc şi Alioş.

Concurenţa e benefică
Preţul tot mai piperat al transportului extraurban ar putea primi o lovitură prin stimularea concurenţei. Suciu mai are în vedere şi o anumită „dublare” a traseelor existente. „Dacă o rută circulă până la prima comună de după Timişoara iar altă rută circulă pe acelaşi traseu dar până în următoarea localitate, pe prima parte a traseului s-ar crea o concurenţă. Aceasta ar putea fi situaţia pe majoritatea traseelor. La concurenţă şi preţul ar scădea”, ne-a mai declarat Suciu. Gândiţi-vă că aţi avea autobuz o dată la un sfert de oră, desigur fericiţi vor fi doar cei care locuiesc în primele localităţi. În prezent un număr de 19 centre de comună din Timiş nu beneficiază de transport auto, nici nu mai vorbim de sate. Traseele au fost anulate pur şi simplu pentru că…nu erau rentabile. În urmă cu ceva vreme traseele se dădeau la pachet. Firma câştigătoare lua majoritatea trasee rentabile, dar primea la pachet şi un asemenea traseu considerat nerentabil. Măsura a fost eliminată.



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor