Studiu: 20% dintre romani mananca in oras de pana la trei ori pe saptamana si prefera fast-food-urile

Studiu: 20% dintre romani mananca in oras de pana la trei ori pe saptamana si prefera fast-food-urile
© TION: Studiu: 20% dintre romani mananca in oras de pana la trei ori pe saptamana si prefera fast-food-urile
Aproximativ 20% dintre români iau masa în oraș de până la trei ori pe săptămână, iar localurile preferate sunt cele de tipul fast-food, potrivit unui studiu realizat de Gfk.

“50% dintre participanţii la studiul GfK declară că au cumpărat de la un astfel de local în ultimele patru săptămâni. Fast-food-urile sunt frecventate cu precădere de către bărbaţi, în timp ce femeile optează mai degrabă pentru patiserii sau covrigării. Cei mai mulţi dintre clienţii acestor locaţii au între 25-34 de ani”, se arată în studiul realizat de GfK.

Pe locul al treilea în topul preferințelor românilor se situează pizzeriile, inclusiv cele cu livrare la domiciliu, aceste tipuri de localuri fiind frecventate în specia de tineri cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani. Pizzeriile se regăsesc și în topul preferințelor persoanelor cu venituri peste medie, în timp ce românii cu venituri foarte mici aleg patiseriile.

Conform datelor rezultate în urma studiului, patiseriile sunt la fel de populare ca și fast-food-urile în localităţile medii (între 50.000 şi 200.000 de locuitori), în timp ce pizzeriile sunt preferate în oraşele mari, cu peste 200.000 de cetăţeni, cu excepția Capitalei.

Aproximativ 20% dintre români mănâncă o dată până la de trei ori pe săptămână mâncare gata preparată, iar 2% dintre acesștia iau masa în oraș în fiecare zi.

Românii care locuiesc în București și în marile orașe sunt cei care consumă cel mai des alimente în afara casei, cu un procent dublu față de restul populației.

Tinerii, chiar și cei care nu au deloc venit sau au unul foarte mic, mănâncă în mers cel puțin o dată pe zi. De asemenea persoanele cu venituri de peste 4.000 de lei iau mai mult de o masă în oraș.

Conform studiului, cele mai frecventate locuri de cumpărare a unei mese în afara casei sunt, în ordine: McDonald’s, KFC (Kentucky Fried Chicken), shaormerii, pizzerii, Fornetti, fast-food-uri independente, cafenele/snack-baruri/ bufet, Spring Time, Subway şi Viva (situate în benzinăriile OMV).

Studiul a fost realizat de GfK România pe un eşantion de 1.000 de respondenţi din toată ţara, cu vârsta de peste 15 ani, prin interviuri faţă în faţă. Studiul are o marjă de eroare de+/- 3%.

Sursa: Mediafax



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !


Regulament de plasare a anunturilor