Studentii pasionati de la Timisoara au gasit formula pentru a pune pe roti o masina de curse

De Adrian Panduru
2Comentarii
Studentii pasionati de la Timisoara au gasit formula pentru a pune pe roti o masina de curse
© TION: Studentii pasionati de la Timisoara au gasit formula pentru a pune pe roti o masina de curse
Trei studenți din Timișoara au pus „pe roate” un vehicul de curse cu care au concurat pentru prima dată la o competiție din Italia. Între timp, echipa studenților de la Politehnica din Timișoara s-a mărit la 12 componență, iar tinerii țintesc și spre alte orizonturi cu mașina care a ieșit din mâinile lor.

Cei trei studenți din Timișoara au devenit o echipă în luna cotombrie a anului 2013 – UPT Racing Team, iar apoi gruparea s-a mărit la 12 studenți. Trei studenţi din anul 3 de la specializarea Autovehicule Rutiere din cadrul Facultăţii de Mecanică a Universităţii Politehnică Timişoara au început studiul amănunţit al regulamentului şi vehiculelor de Formulă Student (competiţie destinată studenţilor de la universităţi din întreagă lume). La scurt timp au conceput o structură şi o suspensie pentru viitorul vehicul. Ulterior au restructurat modul de gestionare şi organizare a echipei şi au început atragerea de sponsori pentru a putea realiza elementele proiectate.

Până la prima participare la un eveniment, cea din iulie 2016, numărul membrilor echipei a ajuns la 12. În ciuda tuturor dificultăţilor de a dobândi un spaţiu unde să-și desfăşoare activitatea şi în a atrage sponsori care să aibă încredere în promisiunile lor, oameni de încredere s-au găsit atât în cadrul universităţii, cât şi în cadrul sponsorilor, şi astfel, după foarte multe seri şi weekend-uri în care au lucrat efectiv în scopul îndeplinirii proiectului, au ajuns la un rezultat remarcabil – au realizat prima versiune a unui vehicul de tip Formula Student în Vestul României. Echipe similare se regăsesc la universităţile tehnice din Braşov şi Iaşi.

Prima participare a studenților la un eveniment dedicat acestor formule a avut loc în Italia, în perioada 22-25 iulie 2016. Aici, studenții au obţinut locul 32 din 85, având în vedere faptul că au concurat în principal cu echipe cu multiple participări la competiţii de acest gen.

Studenții merg mai departe. Deja s-a dat startul unei campanii de recrutare de noi membri care să lucreze atât pentru viitorul vehicul de acest tip de la Timişoara, cât şi pentru îmbunătăţirea vehiculului actual. Formula Student este o competiţie destinată studenţilor de la universităţi din întreaga lume. Competiţia îşi are originile în Statele Unite ale Americii, unde a avut prima dată loc la începutul anilor 80. Ulterior, în anii 2000, competiţia a început să se desfăşoare şi în Europa, în Regatul Unit, Germania, Italia, Spania, Ungaria.

Formula Student impune un regulament formulat de specialişti din Societatea Inginerilor de Autovehicule (SAE) pentru construcţia unui vehicul de competiţie, de tip monopost, care ulterior va fi jurizat din mai multe puncte de vedere, precum conformitate cu regulamentul, concepţie, costuri, performanţe pe circuit. Tematica presupune proiectarea unui vehicul cât mai performant, ieftin şi fiabil şi prezentarea lui în faţa unei firme ipotetice de autovehicule, promovând creaţia cu mijloace cât mai convingătoare.

Fiecare universitate participantă formează un colectiv de studenţi care trebuie să studieze specificul acestui tip de vehicul şi apoi să calculeze şi să proiecteze diversele subsisteme ale acestuia. Aceste piese vor fi apoi realizate şi montate de studenţi, formând un vehicul de curse. O echipă de Formula Student trebuie să aibă în componență studenţi de la mutliple domenii de studiu, fiind necesare atât calculul, proiectarea şi producţia vehicului, cât şi gestionarea echipei, realizarea de materiale publicitare şi strategii de promovare a acesteia la sponsori şi în spaţiul virtual, cât şi realizarea de documentaţie tehnică cerută de competiţia Formula Student.

Competiţiile au loc de obicei în luna iulie. Fiecare echipă se prezintă cu vehiculul la competiţia la care s-a înscris. Acolo, acesta este supus în primul rând unor probe statice, de jurizare a conformităţii acestuia cu regulamentul şi de analizare a concepţiei, documentaţiei şi strategiei economice de producţie a acestuia în serie. Dacă vehiculul este conform în totalitate cu regulamentul, poate trece la probele dinamice de circuit, unde va fi supus unor probe de tip frânare, slalom şi anduranţă.

 



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor