Ionel Patrichi este şi membru în comisia de circulaţie a Primăriei Timişoara şi şi-a scris doleanţa sa pe facebook.
„În toate țările civilizate grinda de protecție a viaductelor este vopsită în dungi alb – roșii pentru a atrage atenția, dungi însoțite de un indicator de gabarit (3,6 m) cu iluminare intermitentă! De ce nu este luată în seamă de către domnul CC (Culiţă Chiş – n.r.) această propunere făcută cu mult timp în urmă?”, se întreabă Patrichi.
Reprezentanţii primăriei transmit că pasajul este al CFR-ului şi numai ei au dreptul să facă acest lucru, să vopsească grinda. În plus, aceştia fac referire şi la semnele din zonă, care avertizează asupra limitei de înălţime şi sunt puse pe fiecare stradă care duce spre acest pasaj, cu mult înainte ca inevitabilul să se întâmple. Mai mult, semnele se repetă din loc în loc pentru o avertizare mai serioasă.
Patrichi spune că administratorul drumului are obligaţia să semnalizeze lucrarea respectivă.
„Art. 5. – (1) Administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrărilor, conform competenţelor ce îi revin, cu avizul poliţiei rutiere, este obligat să instaleze indicatoare ori alte dispozitive speciale, să aplice marcaje pe drumurile publice, conform standardelor In vigoare, şi să le menţină în stare corespunzătoare. (2) Administratorul drumului public sau, după caz, antreprenorul ori executantul lucrărilor este obligat să semnalizeze corespunzător, cât mai repede posibil, orice obstacol aflat pe partea carosabilă, care stânjeneşte sau pune în pericol siguranţa circulaţiei, şi să ia toate măsurile de înlăturare a acestuia”, spune Codul rutier.
Citiți principiile noastre de moderare aici!