Publicat
23.02.2009 10:50
Ultima modificare
23.02.2009 11:52
Timişorenii care au câini, pisici şi
alţi prieteni necuvântători vor avea
jumătate de an să-i declare pe toţi la
primărie. Aceştia trebuie înscrişi
într-un Registru al animalelor de companie. Asta
prevede un nou proiect de Regulament de mediu, care va
deveni hotărâre de consiliu local dacă va
fi aprobat.
Aleşii locali vor supune la vot Regulamentul privind
factorii de mediu în zona metropolitană
Timişoara în şedinţa de marţi.
Acesta obligă deţinătorii de animale să
le asigure hrană şi apă în cantitate
suficientă, timpi de odihnă suficienţi,
precum şi posibilitatea mişcării. Unde,
în condiţiile în care patrupedele nu pot
fi lăsate să alerge libere pe străzi sau
în parcuri, iar locurile special amenajate pentru
acestea nu există aproape deloc? Ei bine, asta nu se
spune în regulament. Cert este că la finele
anului trecut, reprezentanţii primăriei
anunţau amenajarea a două canisite, spaţii
unde câinii să se poată juca şi
relaxa, şi promiteau că în bugetul pe 2009
vor fi cuprinşi bani şi pentru altele. Conform
regulamentului, stăpânii trebuie să adune
resturile fiziologice ale animalului din spaţii
publice, părţi comune ale clădirilor sau
accese în incinte... Într-un apartament
dintr-un imobil cu mai multe locuinţe pot fi
deţinute doar două animale de companie, şi
asta cu acordul asociaţiei de locatari/ proprietari
şi acordul locatarilor limitrofi.. În ceea ce
priveşte Registrul animalelor de companie,
primăria motivează că acesta ar fi necesar
pentru identificarea proprietarilor, a animalele vaccinate
şi sterilizate, dar şi pentru prevenirea
apariţiei sau creşterii numărului animalelor
fără stăpân. Trebuie completată o
declaraţie tip care cuprinde mai multe date
referitoare la proprietar şi animal.
Ai fotografiat ceva interesant ce crezi că poate deveni o ştire? Trimite-ne pozele, însoţite de o scurtă descriere, la adresa redactie@tion.ro . Dacă ai şi filmat, poţi urca imaginile tale pe video.tion.ro
© 2005-2010 - Inform Media
Părerea ta pe această temă!Există 39 păreri pe această temă
Părerea ta
Comentariu de la : adrian muntean , 24.02.2009 15:05probleme!? | Raspuns | Semnalare |
| Sunt mut de uimire sa vad ca cea mai stringenta problema a primariei sunt cainii din proprietate privata si nu cei maidanezi.Atunci cand primaria va face adevarate canisite si nu imitatii ( cele construite deja sunt pt.caini de rasa mica ) voi putea fi de acird cu proiectul primariei.Atunci cand o societate va fi resposabila sa stanga resturile menajere ale cainilor comunitari atunci voi srange si eu resturile cainelui meu de companie, desi le strang de mult timp si nu trebuie sa fiu obligat printr-o hotarare a consiliului muncipal.Ce vor face proprietarii de caini care dintr-un motiv sau altul li se poarta pica de catre unii "vecini dragi"?Nu vor mai putea sa-si tina cainele langa ei???Mai bine ne lipsim de acei "vecini" decat de cel mai bun prieten al omului!Sau primaria nu a auzit de aceasta expresie!?!Asa ca domnilor consilieri, ganditi-va la alte lucruri mai importante pt. comunitate si oras, cum ar fi drumurile, parcurile, aerul pe care il respiram si nu in ultimul rand CURATENIA ORASULUI ! Mai un pic si nu mai suntem ORASUL FLORILOR si al CIVILIZATIEI ! Spor la cugetare !!! |
Comentariu de la : Anonim , 24.02.2009 02:30coca | Raspuns | Semnalare |
Ciinele este cel mai milog animal deaia se gudura pe linga om si atunci omul zice: vai ce ascultator este ciinele face tot ce zic eu.Mai ales muierile singure isi cauta un ciine ca sa aiba si ea la cine da ordine.ha! ca la altcineva nu poate sa dea ordine. deaia fac atita gura aici pe tion.Asa ca rog primaria sa confiste toti sacii de purici sa nu mai fie unu prin apartamente.Ha!ha!ha! |
Comentariu de la : soso , 25.02.2009 08:39PTCOCA | Raspuns | Semnalare |
| SUNT MULTI IDIOTI IN TARA CARE DOAR DESCHID GURA SA RESPIRE SI CAND ZIC CEVA ZIC ABERATII ASA ESTI TU TACI IN .....MATII DIN GURA CA NIMENI NU TI ACERUT PAREREA |
Comentariu de la : adi , 23.02.2009 20:17bot | Raspuns | Semnalare |
trebuie sa platesc ulterior si cartea de munca sau sanatatea la pisica mea? ea zice ca nu e curioasa de politica si de barba lu ciuhandu sau orza |
Comentariu de la : Alex , 23.02.2009 19:52abuz ? sau ? necesitate ? | Raspuns | Semnalare |
nu sunt expert, am avut caine, n-am fost nici atunci expert, dar puteti arunca o privire aici: "http://www.zooland.ro/arhiva/legea+animalelor" " "> http://www.zooland.ro/arhiva/legea+animalelor , e un site interesant despre legislatie si animalele de companie in caz de abuz eu zic sa cereti aprobarea unui manifest; daca e legal ... petitie.. daca e de bun simt si legal.. asta e |
Comentariu de la : madalina , 23.02.2009 19:43omul-animal biped | Raspuns | Semnalare |
trebuie un Registru pentru ANIMALE-BIPEDE, mutl mai neevoluate decat patrupedele , circula la volan, pentru animalele de la conducerile societatii ( partide politice, guvern, institutii administrative, Directorii mei, etc), care au creier neevoluat, incapabil sa rezolve problemele orasului,( pentru care sunt platiticu salarii grase) Gropile din drum, parcari, cozile de la ghisee. Care acord de la asociatie?, am vecin care in noaptea de Ajun-Craciun 3 ore dela 20-23 a dat cu bormasina! fara acordul meu, am vecina-jurista care si-a depozitat 6 luni mobila pe scara blocului,lasand 40 cm de trecere-fara acordul meu.Catelusa mea recunoaste vecinii, si stie cand patrund straini- ( romani tiganizati) in bloc .Dar cand sunt 10 ore la servici nimeni nu stie ca am caine-labrador |
Comentariu de la : Anonim , 24.02.2009 03:45m... | Raspuns | Semnalare |
vecinul ala a tau care zici ca a dat cu bormasina in seara de ajun( ca de la ora 20 la ora 23 era seara nu era noapte) era si el cu colinda mergea cu bormasina ce nu are voie? |
Comentariu de la : Anonim , 24.02.2009 03:39x | Raspuns | Semnalare |
nu stie nimeni ca ai ciine laaaaaabrador ai javra maidaneza plina de pureci.......care recunoaste ca are un stapin biped neevoluat sil lasa singur in casa. |
Comentariu de la : Anonim , 23.02.2009 18:59super tare ! | Raspuns | Semnalare |
| Primul pas recesanmantul al 2-lea e impozitarea, al 3-lea carfatul ranahului cainilor in fata casei lu ciuhandu sa vada si ral cati caini in in timisoara. Asta poate fi numai o ideea de lui Horablaga, sefa de al mediu, poate s-a gandit ca efectul de sera e datorat si de caca de la catei si nu de la cacaturile care ni le baga Primaria pe gat zilnic ! |
Comentariu de la : Anonim , 23.02.2009 18:08taxa | Raspuns | Semnalare |
| Eu nu cred ca intereseaza pe cineva din Primarie citi ciini are Ionescu sau citi maidanezi sunt prin oras . Ideea este ca dupa ce vom declara ce avem , urmeaza .....un impozit . Cite ceva pe un ciine , ceva pe un mitz , se aduna la buget . |
Comentariu de la : ciupaciupa@yahoo.com , 23.02.2009 17:42Cine urmeaza dupa caini ? | Raspuns | Semnalare |
Ciupa esti absolut penibil cu regulamentul tau de toata jena. Inregistrezi toti cainii ca sa ce? de ce nu inregistrezi si pasarile, reptilele, hamsterii, pestii etc ? Care este utilitatea acestei birocratii excesive la care inhami populatia ? Nu vad nimic pe linia poluarii industriale care ne usuca pomii in gradini. Absolut nimic pe tema asta care intr-adevar este de mediu si deranjeaza pe multa lume. De ce? Pentru ca CIupanezu are coaie mici de puric si in stilul sau comunist nu vrea sa supere sefii ciuhandieni. Rusine Ciupa ca nu faci nimic concret pentru o linie de munca pentru care esti platit nu din banii talibanului de ciuhandu ci din banii NOSTRII. Inregistreaza-ti si breveteaza-ti prostia la osim ca sa nu ti-o fure altii. |
Comentariu de la : Anonim , 23.02.2009 16:29oameni/animale | Raspuns | Semnalare |
| multi oameni sunt de 100 de ori mai imputiti decat animalele. nici nu s-au obisnuit inca toti sa arunce gunoaiele in pungi in tomberoane. altii fac mancare de miroase pana la 2 strazi mai departe, iar altii nu se spala cu saptamanile, ca sa faca economie la apa. sau trag apa la toaleta odata la 3 zile. mai bine ar da primaria si niste legi de igiena generala la oameni. |
Comentariu de la : Anonim , 23.02.2009 16:26catei | Raspuns | Semnalare |
| In Germania exista pungi speciale pe strada, la tot coltul, pentru asa ceva. Primaria s-a gandit la asta? Dar si daca le-ar pune, s-ar gasi destepti care sa le fure! |
Comentariu de la : Anonim , 23.02.2009 16:24:(( | Raspuns | Semnalare |
| Dar vecina mea de sus face galagie mult mai mare decat pisica mea, urla ziua si noaptea ca un radio stricat, tranteste, scutura fata de masa pe geam....ea de ce nu cere acordul vecinilor sa stea in bloc??? Si gunoiul, gunoiul din fata blocului care sta imprastiat cu zilele, ala nu ii deranjaza pe cei de la primarie, labagii, oamenii strazii, cainii vagabonzi, aurolacii si hotii de buzunare. Aia nu reprezinta un pericol pentru populatie, nu fac mizerie, nu miros urat??? SA LE FIE RUUUSINEE!!!! |
Comentariu de la : Anonim , 23.02.2009 16:02animale | Raspuns | Semnalare |
nu ma deranjeaza sa strang mizeria dupa catelul meu, DAR nu pot sa cred ca asta e problema mare la primarie! Nici nu mai sunt alte probleme de rezolvat! Si in plus dc sa imi dea mie acordul vecinu sa imi tin un animal de companie in casa, il tin cumva pe banii lui. In general, din cate stiu eu majoritatea asociatiilor de locatarii te obliga sa platesti o persoana in plus la cheltuielile lunare ale asociatiei, daca deti un animal de companie... deci, pt ce acordul vecinilor! Nici daca s-ar da mii de legi in privinta asta nu as renunta la cainele meu! Astia de la primarie, sa faca drumurile, ca sunt cratere pe sosele si apoi sa se ocupe de probleme ca astea |
Comentariu de la : Anonim , 23.02.2009 15:23intrebare | Raspuns | Semnalare |
| Am o pisică şi o căţea,invit Primăria ca, în respectul normelor impuse,să le ucidă puii.Eu nu pot face asta,că încalc alte legi,printe care cea a bunului simţ! |
Comentariu de la : Anonim , 23.02.2009 16:42caini | Raspuns | Semnalare |
| cainii si pisicile sunt animalute foarte simpatice, parerea mea este insa ca se cam chinuie in aprtamente "http://www.pelabirou.ro/poze-hazlii-imagini-haioase/poze-hazlii-imagini-haioase-animale/alinierea/" " "> http://www.pelabirou.ro/poze-hazlii-imagini-haioase/poze-hazlii-imagini-haioase-animale/alinierea/ |
Comentariu de la : Anonim , 23.02.2009 20:07corect ! | Raspuns | Semnalare |
| cainele husky siberian nu supravietuieste in curte caci are nevoie de spatii muuult mai largi (si de vreme foarte rece) |
Comentariu de la : Anonim , 23.02.2009 14:54HCL | Raspuns | Semnalare |
Din HCL371/2007, art. 21, litera L: "Prin materialele necesare păstrării curăţeniei se înţelege fie ca proprietarul să aibă asupra sa mătură, făraş, pungă de unică folosinţă, fie pungă şi mănuşi de unică folosinţă."
Deci punga si manusi sunt de ajuns, dragi militieni comunitari, jandarmi etc. |
Comentariu de la : Anonim , 23.02.2009 14:20Parerea mea? | Raspuns | Semnalare |
Sa suga pu...la toti care au gandit acest regulament cu Ciuhandu in frunte. Alte probleme nu are orasu' asta? numai cainii? "Oamenii strazii" au vreun spatiu in afara de cel facut de Caritas pe Brancoveanu unde sa doarma noaptea cand sunt -8 grade afara, Primaria ce a facut pentru acestia? Primaria ce a facut pentru caini si detinatorii de caini? Abia astept sa ma intalnesc cu patrula de comunitari, cand o sa stranga ei dejectii de caine maidanez atunci o sa imi faca proces verbal ca nu am lopatica. |
Comentariu de la : Anonim , 23.02.2009 13:03nr de animale | Raspuns | Semnalare |
| "În apartamentele din imobilele cu mai multe locuinţe pot fi deţinute doar două animale de companie," -Asta inseamna ca pot fi max 2 animale intr-un APARTAMENT nu intr-un bloc!. Cititi si voi mai cu atentie,inainte sa va aruncati in critici. |
Comentariu de la : Anonim , 23.02.2009 13:03Pesti? | Raspuns | Semnalare |
| Am vo 30 de pesti in acvariu.. ce fac cu ei??ii declar? sunt plini de icre.. cred ca in curind o sa am citeva sute de "mormoloci". invit primaria sa-i numere :P |
Comentariu de la : Anonim , 23.02.2009 12:09sa ia dracu toata primaria asta de smenari | Raspuns | Semnalare |
1. pai si daca sunt 3 sau mai multe animale deja intr-un bloc, ce facem? unu din vecini tre sa renunte? cine ar face asa ceva? este penibil. 2. ce fac daca un vecin mai cretin nu-si da acordu'? eu am caine de multi ani. ce fac? il pun pe strada? niciodata !!!. mai bine stiu ca intru in razboi cu toti de la primaria asta de cacat, decat sa-i fac asa ceva cainelui meu (care e de fapt un fost caine de strada, luat de mine acasa si ingrijit, pt ca in tara asta nimeni n-are grija de oameni, cu atat mai putin de animale...) Pacat ca tara asta e locuita! Ar fi asa fain aici daca ar trai un popor mai normal pe plaiurile astea. Vad ca cainii sunt marea probl in acest oras. Drumurile si infrastructura in gen. nu sunt o problema, sau bataia de joc cu banul public in general. Cainii si parcurile lor (=smenuri ale ciuhandriei etc.) sunt marea problema. Sa va ia dracu pe toti care sprijiniti astfel de labarii |
Comentariu de la : Anonim , 24.02.2009 02:12x | Raspuns | Semnalare |
| cretin(a) esti tu care tii ciinele in casa sil lingi in cur toata ziua.sa va confiste toti ciinii si sai bage la camera de gazare ha!ha!ha! |
Comentariu de la : dan , 23.02.2009 12:15tm | Raspuns | Semnalare |
| de acord cu tine . si eu am un maidanez salvat de afara , care are carnet de sanatate, vaccinuri la zi , etc. |
Comentariu de la : cristi , 23.02.2009 11:41pasari?? | Raspuns | Semnalare |
| Asta inseamna ca toate tipurile de animale trebuie declarate. Eu am 3 pasari de de mai multi ani. Ar trebui sa dau una??? daca nu au voie decat 2 intrun bloc. sau mai rau am vecini cu caini (3 vecini) si pisici (2 vecini), pesti de acvariu (1 vecinvreo 15 pesti :) ) . Suntem multi iubitori de animale. Cum facem daca e o lege sa ramana 2 in accelasi imobil??/ E o prostie mare asa o lege. Cel c |
Comentariu de la : Anonim , 23.02.2009 13:53voi chiar sunteti dementi | Raspuns | Semnalare |
| scrie undeva ceva de pasari cumva ? scrie ca trebuie declarate ? scrie ANIMALE ! pentru voi pasarea sau pestele sunt animale cumva ? |
Comentariu de la : Andrei , 23.02.2009 12:12ce-s alea pasari? | Raspuns | Semnalare |
| Sunt sigur ca legea a fost rumegata indelung de rumegatoarele de la primarie. Pentru acestia animale = caini + pisici. De aceeasi parere se pare ca este si autorul articolului care largeste putin regnul animal, referindu-se la "patrupede". Ei bine domnilor, dupa o indelunga investigatie stiintifica, si calcule matematice complexe am reusit sa determin ca papagalul meu are doar 2 picioare, iar pestii nici unul. Probabil ca voi incalca legea, pentru ca refuz sa-mi plimb pestii prin oras, chiar daca Primaria le organizeaza un spatiu de joaca in Bega. Sunt de acord totusi cu propunerea ca proprietarul ce-si scoate animalul la plimbare sa adune rahatii acestuia |
Comentariu de la : Anonim , 24.02.2009 10:43N-ai cu cine, ma, n-ai cu cine!!! | Raspuns | Semnalare |
Oameni buni....cand o sa intelegem ca atunci cand faci o regula trebuie sa dai omului si conditiile sa o respecte... Daca eu ma apuc si strang cu lopatica cacatul cainelui meu unde draq sa il arunc daca nu exista cosuri de gunoi, pubele pe strazi pentru ca acestea ori sunt furate ori pur si simplu nu exista? Sa ma plimb cu el prin mana in speranta ca pana in drumul spre casa oi gasi un loc unde sa il scap??? Puneti cosuri de gunoi la colturi de strada, oferiti oamenilor posibilitatea sa arunce undeva ce au de strans si pe urma faceti scandal daca nu se strange!!!! Asta unu la mana, si doi la mana: vb. altora, daca vecinilor nu le place cainele meu, ce o sa fac, o sa-l dau? A inebunit lumea de tot... Atata timp cat exista nesimtiti si imbecili care pun otrava pe trotuare pur si simplu din motivul ca nu le plac cainii sau pisicile eu vreti sa le cer acordul sa imi tin cainele in propria mea casa? |
Comentariu de la : Anonim , 27.03.2010 00:20am si eu 2 ciini | Raspuns | Semnalare |
| sunt inscrisi la asociatia chinologiga ,vaccinele si deparazitari la zii,dar am vreo 2 vecini care nu le convine de ciinii mei,unul politist comunitar sau gardian public si imi hartuieste dog handlerul care scoate ciinii afara de 3 ori pe zi,celalalt pensionar mapn,recent administratorul ma pus cu 2 persoane din cauza ciiniilor ,in loc de una,nu mi se pare normal nu sa tinut nici o sedinta,proprietarii celorlate apartamente nu au votat ,a fost<WORD OF THE MOUTH DEAL>ma gindesc sa consult o avocata ptr drepturile omului si protectia animalelor ,si sa dau in judecata asociatia de locatari ,primaria si politia,deoarece tipul care imi hartuieste dog handlerul ,este politist activ in uniforma,primaria ptr caci da ordonante neconstitutionale,<CARE INCITA SPIRITELE> iar nu stiu daca pot da in judecata doar anumiti membrii din asociatia de locatari,sincer administratorul este un om cumsecade,numai bine. |