Stabileste un regim sanatos de alimentatie pentru copilul tau

2Comentarii
Stabileste un regim sanatos de alimentatie pentru copilul tau
Iata cativa pasi pentru stabilirea unui regim sanatos de alimentatie pentru bebelusul tau. Desigur, copilul tau are doar zece luni, insa nu e niciodata prea devreme sa stabilesti un regim sanatos de alimentatie.

Iata cateva strategii principale de nutritie pentru bebelusul tau care sunt usor de retinut.

Alege proteinele

Pe langa acele muscaturi zemoase din hamburger, asigura-te ca oferi bebelusului tau proteine din alimente cu putine grasimi (pui fara pielita, peste, tofu, fasole uscata). In alte cuvinte, nu lasa carnea rosie sa fie singura optiune pentru proteine.

De ce e important ca un copil sa manance peste

Pestele este o alegere buna pentru creierul si inima copilului (in special somon si sardinele) si are si gust bun. Poti sa alegi dintr-o multitudine de sortimente, insa cel mai bine e sa incepi cu pestii care au gust usor si sunt usor de mestecat.

Doua note de precautie: Scapa de oase inainte sa servesti pestele copilului si evita anumite specii, care pot contine mercur sau alte toxine (evita rechinul, pestele spada, macroul regal sau pestii carnivori). 

In plus, limiteaza consumul de ton la conserva si consumul de peste de apa dulce, ofera acesti pesti o data pe saptamana.

Ia lactate zilnic

Mentine alaptatul si laptele praf pana ce bebelusul implineste un an, dupa aceasta perioada poti sa ii oferi branza si iaurt facut integral din lapte de vaca. Dupa al doilea an, intreaba pediatrul daca are rost sa treci pe un regim cu putine grasimi.

Stai departe de unt

Serveste paine, paste, legume si peste fara sa adaugi unt, astfel copilul nu va dori si nici nu va cere unt mai incolo.

Uita de alimentele prajite

Acestea sunt pline de grasimi, asa ca opteaza pentru cartofi copti in loc de cartofi prajiti si pentru carne de pui la gratar in locul celei prajite. Atunci cand gatesti cu grasimi, alege uleiuri sanatoase (de masline, de rapita, de floarea soarelui si de soia) si nu grasimi saturate (ulei de palmier, de cocos, grasimi animale si uleiuri hidrogenate).

Citeste etichetele

Chipsurile, fursecurile si alimentele procesate ascund perfect grasimile, colesterolul si ingredientele artificiale. Verifica inainte sa cumperi si evita grasimile saturate, uleiurile hidrogenate si produsele care contin cantitati mari de zahar si sodiu.

Evita alimentele de tip fast-food

Poate ca sunt convenabile si (uneori) gustoase, insa in ultima instanta aceste alimente nu sunt bune pentru bebelusi si nici pentru adulti. Alimentele care contin multe grasimi, saruri si putine elemente nutritive trebuie evitate sau consumate din cand in cand.Alimente interzise bebelusilor

 

Anumite alimente trebuie interzise bebelusilor pana cand ating varsta de un an. Aici includem nucile, alunele, ciocolata, albusul, mierea si laptele de vaca. 

Exista anumite alimente care pot fi oferite in ultimele luni dinaintea primului an insa multi sugari pot fi alergici sau sensibili. Putem mentiona: graul, fructele citrice, rosiile si capsunile.

Mentine planul

Tine minte, s-ar putea sa treaca o vreme pana cand bebelusul se va obisnui cu noile gusturi si texturi, asa ca daca respinge un aliment prima oara, ofera-l din nou dupa o saptamana sau doua. S-ar putea ca doar dupa 15 incercari bebelusului sa ii placa si sa accepte noile alimente.

Sursa Utilecopii.ro



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor