Slăbiţi dormind

Reactualizat la:
Slăbiţi dormind
Cu cat dormi mai putin sau mai prost cu atat te ingrasi. Motivul este acela ca lipsa somnului influenteaza 2 hormoni implicati in apetit. Sfatul nostru este sa va asigurati ca dormiti suficient si calitativ.

Privarea de somn nu este distractiva si mai nou rezulta si ca te face sa te ingrasi. Aceasta este concluzia cercetatorilor de la Universitatea din Stanford si Wisconsin publicata in Biblioteca Publica a Stiintei (decembrie 2004).

Emmanuel Mignot si colegii sai au studiat modul de somn pentru mai mult de 1000 de voluntari, care au fost urmariti din 1989 pentru asa numitul Grup de Studiu al Somnului din Wisconsin. O data la fiecare 4 ani, 3 voluntari isi petrec noaptea intr-un laborator, unde li se iau cateva mostre de sange si este inregistrat cate un EEG. Mai mult, acesti subiecti completeaza un formular cu intrebari despre obiceiurile lor de somn si un jurnal zilnic.

Un somn intrerupt sau unul prea scurt pare sa influenteze nivelurile a 2 hormoni responsabili cu apetitul: ghrelin si leptin. Daca nu dormi destul este o problema personala. Unii oameni au nevoie efectiv de mai putin somn.

Hormonii sunt de fapt opusi. Ghrelin, produs in stomac, stimuleaza apetitul.Leptina este produsa de celulele grase dupa o masa buna. Hormonul de crestere somatropin, produs in principal in timpul somnului adanc, este pe de alta parte, important in procesul de nutritie: in metabolism.

Somnul insuficient dintr-o noapte pare sa supere serios echilibrul fragil al ambilor hormoni. Cercetatorii au comparat nivelul hormanilor pe subiectii testati care dorm 8 ore si cei care se trezesc dupa 5 ore.

Cei ce dorm putin au o concentrare a apetitului mai mare inducand mai mult de 15% ghrinelina in sangele lor. Mai mult, cercetatorii au observat ca cei cu apetit redus au leptina redusa (mai putin de 15 %).

Cei ce dorm putin se trezesc mai infometati si cu un apetit mai greu de satisfacut. Acest lucru a fost usor vizibil la cantar. Cercetatorii au determinat indexul masei corpului sau BMI pentru toti subiectii, greutatea stiintifica pentru obezitate. Cei ce dorm putin au o medie a greutatii cu 3,6% mai mare decat a celor ce dorm mult. Pentru o persoana cu o inaltime de 1m74 ce cantareste 70 kg inseamna o crestere a greutatii cu 2 kg.

Cercetatorii aratasera deja ca este o relatie intre lungimea somnului si hormonii apetitului ghrelin si leptin, dar aceasta a implicat doar studii de greutate facute in laboratoare controlate. Cercetarile scot in evidenta ca, corelatia a fost facuta multumita Grupului de Studiu al Somnului din Wisconsin pentru prima data intr-o verificare pe scara larga si pe termen lung.

Mignot a realizat cum poate fi folosita terapia prin somn in cazul oamenilor masivi. Dupa el sfaturile privind somnul pot preveni si trata obezitatea.

Somnul adanc si echilibrul greutatii
Mai mult, cercetatorii au aratat ca hormonul de crestere somatropina produs in timpul somnului adanc (faza 3 si in special 4) regleaza metabolismul si stopeaza grasimea. Nu numai lungimea somnului conteaza pentru greutate ci si calitatea acestuia.

Alte studii au mers chiar mai departe si au aratat ca lipsa somnului adanc in adolescenta are un efect pe termen lung asupra metabolismului si greutatii de-a lungul intregii vieti. Adultii care au dormit prost in tinerete vor avea probleme mai tarziu cu procesul de nutritie si greutatea.

Este dovedit ca patul cu apa 4D comfort are o multime de beneficii pentru somnul adanc.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !