În 1996, ca urmare a cererii tot mai mare pentru specialiști în inginerie economică și management, la Timişoara, în cadrul UPT, s-a înfiinţat Facultatea de Management în Producţie şi Transporturi. Iniţiativa a fost la acel moment o premieră, dar ideea unei asemenea discipline a apărut încă din anul 1929. Nu a fost şi pusă în practică, aceasta pentru că lipsa banilor dicta şi atunci în stabilirea priorităţilor.
Victor Vâlcovici, rectorul Politehnicii la acea vreme, nota într-un raport că ar trebui realizată „împărțirea școalei în secțiuni. În cadrul legii existente Școala Politehnică din Timișoara și-a organizat deocamdată două secțiuni și în același timp s-a studiat în amănunte organizarea încă a două secțiuni cerute de viața economică a țării: […] Secțiunea de Inginer constructor, Secțiunea de Ingineri economiști (comerciali)”.
La nivel mondial Ingineria economică a apărut în Statele Unite ale Americii încă de la începutul secolului 20. Trecerea de la producția tradițională spre producția în flux, realizată la uzinele Ford din SUA, a fost pusă la punct și prin implicarea acestor specialiști care îmbină ingineria cu economia. După SUA, școli de inginerie economică au apărut și în Germania, Franța, Marea Britanie, etc.
Primele serii de ingineri economiști care au ieșit de la facultatea timişoreană au reușit să umple un gol apărut pe piața muncii din România. Au fost angajați în firme de prestigiu din domenii diverse sau și-au făcut firme proprii. La începuturi unii dintre absolvenți au plecat în străinătate, realizându-se profesional şi pe alte continente.
În prezent, Facultatea de Management în Producție și Transporturi are 900 de studenţi, la trei cicluri de pregătire, şi cinci conducători de doctorat care îndrumă doctoranzi din România, Germania, Belgia, Algeria, Spania, Slovenia.
Citiți principiile noastre de moderare aici!