Santierul din Piata Marasti, abia la anul. In curand vom avea unda verde completa pe cateva strazi

De Roxana Deaconescu
12Comentarii
Santierul din Piata Marasti, abia la anul. In curand vom avea unda verde completa pe cateva strazi
© Tion: Santierul din Piata Marasti, abia la anul. In curand vom avea unda verde completa pe cateva strazi
Dacă la Punctele Cardinale s-a reușit amenajarea celor trei benzi de circulație în sensul giratoriu, la Mărăști șantierul mai așteaptă. Banda suplimentară promisă de primarul Nicolae Robu nu se poate face anul acesta, pentru că este nevoie de mai multe avize.

Vă reamintim, edilul Timișoarei anunța, recent, că specialiștii primăriei au găsit o soluție pentru ca în intersecția din Piața Mărăști să nu se mai circule atât de greu: crearea unei benzi suplimentare.

„Sunt căutări de mai bine și vor continua căutările de mai bine. Vom încerca să facem o bandă suplimentară în sensul giratoriu de la Mărăști, în girație, că nu întotdeauna unde ai o insulă și benzi de trafic în jur ai sens giratoriu în accepțiunea legii. Ai o girație. Și la Mărăști noi vom avea o combinație între ceea ce înseamnă sens giratoriu cu toate regulile sale și un alt mod de a gira, care e menit să fluidizeze traficul. Vom încerca să fluidizăm după modelul aplicat la Pestalozzi cu Nistrului și cu Coposu. Acolo, experiența este foarte pozitivă, nu trebuie neapărat ca toate mașinile care intră în intersecția respectivă să aibă «Cedează trecerea» față de cele care sunt în girație, pentru că se dovedește a fi mai eficient ca benzile periferice să fie folosite pentru a traversa până la proxima ieșire din girația respectivă. Vom încerca să facem asta creând o bandă suplimentară”, explica Robu, care spunea că șantierul pentru această bandă suplimentară va începe chiar în acest an. Iată că nu se mai poate asta, pentru că este nevoie de avize pentru intervenții în cea mai aglomerată intersecție din Timișoara.

„La Mărăști se umblă după avize acum, pentru a începe acea amenajare. Ne trebuie autorizație de construcție, ne trebuie toate avizele, nu mai avem timp să o facem anul acesta, din păcate. Asta este birocrația: pentru orice intervenție cât de măruntă, tu trebuie să faci aceleași demersuri ca pentru o construcție complexă”, a declarat Nicolae Robu pentru tion.ro.

unda-verde

În ceea ce privește unda verde de pe mai multe străzi, pe mai multe artere au fost sincronizate deja semafoarele, dar numai într-un sens. Primarul Timișoarei susține că au început demersurile pentru ca unda verde să fie completă pe străzile pe care funcționează deja.

În prezent, potrivit reprezentanților primăriei, semafoarele au fost sincronizate pentru undă verde de pe Dorobanților până la Punctele Cardinale și din Șagului până la AEM, pe Bd. Liviu Rebreanu, de la strada Martin Luther până la Michelangelo, de la Michelangelo la Spitalul Județean, dar și din Dumbrăvița, de la primul semafor după sensul giratoriu, până la sensul giratoriu de lângă mall, iar apoi de la intersecția Bd. Antenei cu Demetriade și până la Punctele Cardinale, precum și pe tronsonul Calea Aradului – Piața Mărăști.

„Avem undă verde doar pe un sens pe arterele menționate. Vom face pe două sensuri, dar mai întâi am vrut să le arătăm șoferilor că se poate”, a completat Robu.

Specialiștii de la centrul de management al traficului lucrează deja pentru a sincroniza semafoarele și pe ieșirile din oraș, pe care, începând de săptămâna trecută, se poate circula cu viteza maximă de 70 km/h. Unda verde va funcționa cu 60 km/h, anunța, zilele trecute, primarul Timișoarei.

Articole pe aceeași temă:

Soferi, se schimba viteza maxima de circulatie la iesirile din Timisoara! Va fi si unda verde

Haos in intersectia din Marasti! Soferita: se schimba marcajele peste noapte, au fost accidente



12Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor