Robu se pregateste de 2018. Primele promisiuni pentru timisoreni, in Era automobilului

De Roxana Deaconescu
27Comentarii
Robu se pregateste de 2018. Primele promisiuni pentru timisoreni, in Era automobilului
Sfârșitul de an vine cu promisiuni pentru timișorenii care se deplasează cu bicicletele, cu alte mijloace alternative sau cu mijloacele de transport în comun. Ce le promite primarul Robu? De la noi piste de biciclete până la noi stații VeloTM, stații electrice de încărcare a bateriilor vehiculelor alternative și mai multe mijloace de transport public. Și asta chiar în „civilizația automobilului”.

Primarul Timișoarei îi asigură pe fanii de pe Facebook că va continua în forță dezvoltarea orașului, prin „construirea de subpasaje (n.r. pasaje subterane) și poduri, lărgirea și îmbunătățirea gestiunii carosabilelor, crearea de noi străzi (n.r. exemplu: pentru lărgirea Inelelor II și IV)”.

Care sunt primele patru promisiuni făcute de edilul-șef pentru anul 2018 și pentru anii următori? Cam aceleași de până acum, la o primă citire.

„Vom crea noi piste de biciclete: în Timișoara, între Timișoara și comunele adiacente și în întreg polul de creștere Timișoara”, „vom extinde cu noi stații de biciclete sistemul de punere la dispoziție gratuită de biciclete, VeloTM, dovedit de foarte mare succes”, „vom încuraja folosirea mijloacelor de locomoție individuale cu motor electric, de tip biciclete, triciclete, segway-uri etc., prin crearea de stații electrice de încălcare a bateriilor lor, 100% verzi, adică folosind exclusiv energia electrică dată de celule fotovoltaice”, „vom îmbunătăți radical transportul în comun, prin sporirea flotei de mijloace prezentă în trafic cu încă 24 tramvaie Armonia, pe lângă cele șase folosite în 2017, cu încă 15 minibuze Mercedes, pe lângă cele cinci folosite în 2017, cu încă 20 de autobuze ce urmează a fi achiziționate pe parcursul lui 2018 și… cu cele șapte vaporașe”, sunt cele patru promisiuni făcute de Robu.

foto-in-text

Vă reamintim, în toamna anului 2015, edilul-șef anunța că nu își dorește ca în Timișoara să se țină Ziua fără mașini, pentru că „suntem în civilizaţia automobilului, până când vor apărea aparate de zbor individuale ca alternativă, maşina va fi folosită”. Tot în toamna lui 2015, la propunerea primarului Nicolae Robu, în centrul Timișoarei, pe străzile pietonale și în piețele istorice a fost interzis complet pedalatul, bicicliștii prinși că se deplasează cu vehiculele pe două roți riscând amenzi între 870 și 1.160 de lei, conform OUG 195/2002. Tot după o sugestie a edilului-șef, în vara lui 2017 au fost interzise deplasările cu trotinete, role, skateboarduri, triciclete, monocicluri, hoverboarduri, segway-uri și alte mijloace alternative de locomoție în „zona de promenadă a Timișoarei”, adică în aceleași locuri în care au fost interzise și bicicletele. Amenzile pentru cei ce încalcă hotărârea consiliului local se dau în funcție de vârstă și sunt cuprinse între 200 și 800 de lei: 200-400 de lei pentru cei ce au între 14 și 18 ani și 400-800 de lei pentru cei ce au peste 18 ani.

La scurt timp, cei din primărie au decis să amenajeze o pistă de biciclete și una pentru alte mijloace de deplasare pe strada Mărășești, de la intersecția cu Piața Victoriei până la intersecția cu str. Gheorghe Lazăr. A fost creat, la doi ani de la interzicerea bicicliștilor, un traseu alternativ de ocolire a centrului orașului.



27Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor