Pe strada Vasile Alecsandri, de exemplu, se circulă în ambele sensuri şi au dispărut toate maşinile care erau parcate pe partea dreaptă. Sensul dublu de mers ţine până la intersecţia cu strada Eugeniu de Savoya, unde şoferii care vin dinspre Piaţa Unirii sunt obligaţi să vireze dreapta.
Numeroşi poliţişti locali s-au aflat în zonă pentru a dirija circulaţia şi pentru a-i informa pe şoferi despre schimbările produse, aşa că traficul s-a desfăşurat lejer.
Lucrările în centrul Timişoarei vor începe înainte de prânz.
UPDATE: Muncitorii au început şantierul prin ridicarea mobilierului urban din Piaţa Libertăţii. Viceprimarul Dan Diaconu susţine că primele lucrări efective vor începe la sfârştiul acestei săptămâni.
„În această perioadă, în primul rând, au intrat în vigoare restricţiile de circulaţie legate de Piaţa Libertăţii şi Piaţa Sf. Gheorghe. Au fost puse în practică aceste restricţii de circulaţie şi spre bucuria noastră, nu au existat probleme în traficul din Timişoara, cel puţin astăzi. În cele două pieţe de unde vor începe lucrările de reabilitare a centrului istoric s-a ridicat deja mobilierul urban. Urmează să fie mutaţi stâlpii, să fie împrejmuit şantierul pentru securitate şi, undeva pe la sfârşitul săptămânii, vor începe primele operaţiuni de repavare în Piaţa Libertăţii, urmând ca apoi să vedem, în funcţie de descoperirile arheologice eventuale, felul în care şi deciziile pe care le vom lua pentru funcţionarea eficientă a şantierului”, a afirmat Diaconu.
În ceea ce priveşte accesul vehiculelor de aprovizionare a magazinelor din zonă şi deficitul de locuri de parcare, Diaconu a afirmat că oficialii Primăriei Timişoara au încercat să rezolve aceste probleme prin crearea de străzi cu dublu sens şi lucrează la înfiinţarea unei noi parcări în zona Oituz.
„Din punct de vedere al aprovizionării magazinelor, totuşi, Vasile Alecsandri nu este o stradă care a fost închisă total. Este o stradă care beneficiază de dublu sens pentru accesul vehiculelor de mare tonaj către şantier şi, ca atare, nu este restricţionat accesul niciunei maşini. Din punct de vedere al parcării am spus de la început că vor exista astfel de probleme. Pierdem, din câte ştiu eu, aproximativ 120-130 de locuri de parcare, care vor trebui să fie redristibuite pe celelalte străzi din Cetate, care nu au această restricţie de parcare, sau parcările din zona centrală şi, în următoarele două săptămâni, chiar în parcarea cu piatră din zona Oituz”, a mai spus Diaconu.
Lucrările în zona Cetate sunt estimate să dureze până la jumătatea anului 2015.
Citiți principiile noastre de moderare aici!