Regiunea Vest este cea mai dezvoltata la cai ferate, dar e codasa la drumuri publice

De Marcel Hoster
9Comentarii
Regiunea Vest este cea mai dezvoltata la cai ferate, dar e codasa la drumuri publice
© TION: Regiunea Vest este cea mai dezvoltata la cai ferate, dar e codasa la drumuri publice
Regiunea Vest stă excelent la nivel naţional atunci când vine vorba despre căile ferate, dar este codaşă la capitolul drumuri publice. Datele oficiale prezentate de Institutul Naţional de Statistică arată că anul trecut au fost deschişi circulaţiei 64 de kilometri noi de autostradă.


Avem căi ferate bine dezvoltate, dar stăm foarte prost la capitolul drumuri publice. Statistica oficială arată că în Regiunea Vest se găsesc 17,5% din totalul căilor ferate din România, din acest punct de vedere regiunea fiind pe primul loc în ţară. Situaţia este complet diferită în ceea ce priveşte drumurile publice, acolo unde regiunea are doar 12,8% din total, mai slab stând doar Regiunea Sud-Est, cu 12,7%, respectiv Bucureşti, cu 1%.

Autostrăzi puţine, drumuri nemodernizate cu durata de viaţă depăşită, şosele naţionale din pământ

Structura drumurilor publice din România este la pământ, arată datele oficiale, la data de 31 decembrie 2015. Sub 40 de procente din drumurile româneşti sunt modernizate. Chiar şi la aceste drumuri modernizate, peste 40 de procente au durata de serviciu depăşită. Problema este la capitolul autostrăzi, aici siuaţia este dezastruoasă. Doar 4,2% din totalul drumurilor naţionale sunt autostrăzi. Din totalul drumurilor publice din România, doar 20% sunt drumuri naţionale. Pentru a ne da seama de nivelul infrastructurii româneşti, 15 dintre drumurile naţionale sunt din pământ!

La 31 decembrie 2015, drumurile publice din România totalizau 86.080 km, din care 17.606 km (20,5%) drumuri naţionale, 35.316 km (41,0%) drumuri judeţene şi 33.158 km (38,5%), drumuri comunale. Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, în structura reţelei de drumuri publice s-au înregistrat: 32.641 km (37,9%) drumuri modernizate (în proporţie de 91,3% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu), 21.136 km (24,6%) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 32.303 km (37,5%) drumuri pietruite şi de pământ.

În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 41,5% din lungimea drumurilor modernizate şi 51,2% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită. Din totalul drumurilor naţionale, 35,2% (6193 km) erau drumuri europene, 4,2% (747 km) autostrăzi, 1,6% (281 km) drumuri cu 3 benzi de circulaţie, 10,3% (1807 km) drumuri cu 4 benzi de circulaţie şi 0,1% (22 km) drumuri cu 6 benzi de circulaţie.
Drumurile judeţene, erau, în proporţie de 39,9%, drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere, iar drumurile comunale, erau în proporţie de 44,4% drumuri pietruite.

În anul 2015, comparativ cu anul 2014, lungimea autostrăzilor a crescut cu 9,4%, respectiv 64 km.

La 31 decembrie 2015 liniile de cale ferată de folosinţă publică, în exploatare, însumau 10770 km, din care 10632 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 4 km linii cu ecartament îngust şi 134 km linii cu ecartament larg. Densitatea liniilor la 1000 km2 teritoriu a fost de 45,2 procente la mie. Densităţile cele mai mari s-au înregistrat, în ordine, în Regiunea Bucureşti-Ilfov (153,2 procente la mie), Regiunea Vest (58,9 procente la mie), Regiunea Sud Est şi regiunea Nord Vest (48,8 procente la mie). La sfârşitul anului 2015, lungimea liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4030 km reprezentând 37,4% din reţeaua de cale ferată în exploatare.

 



9Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor