RATT vrea să elimine „micile şpăgi”

24Comentarii
RATT vrea să elimine „micile şpăgi”
Sistemul de ticketing încă nu funcţionează la parametrii normali. Regia Autonomă de Transport Timişoara a eliberat, până acum, peste 10.000 de carduri, iar emiterea acestora continuă. În prezent, doar 20 la sută dintre călători validează astfel de carduri. Numărul celor care circulă fraudulos este în scădere.

Controlorii vor continua
acţiunile de depistare a
călătorilor frauduloşi,
în colaborare cu poliţiştii comunitari,
iar noul sistem îi va ajuta pentru că
permite numărarea persoanelor care urcă
în vehicule, ce poate fi
comparată cu numărul de validări.
Oricum, nu puţini sunt cei care circulă
fără bilet sau abonament, ba mai mult,
reprezentanţii RATT recunosc cu
seninătate că au „oi negre”
şi în propria ogradă:
Rezultatele colaborării cu Poliţia
Comunitară se văd deja, prin reducerea
numărului de călători frauduloşi.
La sfârşitul anului trecut, 40 de procente
din totalul călătorilor circulau fraudulos.
Acest procent a scăzut cu 10-15 la sută
după primele estimări. Se elimină,
treptat-treptat, şi acele mici şpagi
între controlori şi contravenienţi,
micile înţelegeri.
..”, a declarat
Alexandru Potcoavă, din cadrul Biroului de
presă al Regiei. Sistemul integrat pentru
eficientizarea încasărilor şi
cheltuielilor la RATT, care cuprinde
două componente, taxare (ticketing) şi
monitorizarea vehiculelor prin GPS, reprezintă o
investiţie în valoare de 4,1 milioane de
euro. „Dacă prin aceste sistem reuşim
să reducem frauda cu 10 la sută, costurile
vor fi amortizate în cinci ani”,
estimează directorul IT al RATT,
Adrian Sârb.

Iată-mă, dar nu-s!


În ceea ce priveşte scandalurile care au
în prim plan Regia de Transport
timişoreană, legate de achiziţia
troleibuzelor din Cehia, mai grele şi cu mai
puţine locuri decât prevedea caietul de
sarcini, şi numirea în funcţia de
director RATT a lui Ioan Goia, care s-ar fi făcut
prin nerespectarea legii, sesiza fostul prefect Ovidiu
Drăgănescu, săptămâna
trecută, conducerea Regiei nu a avut o luare de
poziţie publică în acest sens.
Directorul Ioan Goia a convocat luni o
conferinţă de presă pentru a explica
situaţia, însă… nu şi-a
făcut apariţia la întâlnire pe
motiv că a avut discuţii cu
sindicaliştii, în care s-a
hotărât reducerea mai multor sporuri,
renunţarea la prime, la biletele
de tratament şi odihnă şi la plata
orelor suplimentare, dat fiind situaţia
financiară proastă a Regiei. Contactat
telefonic, Goia ne-a declarat: „Greutatea
şi lungimea troleibuzelor nu erau cerinţe
minime obligatorii în caietele de sarcini. Sunt
caroserii standard. Greutatea vehiculelor a fost
mărită prin instalaţiile de climatizare
şi motorul alternativ cu ardere internă.
Referitor la numărul de locuri, cerinţa
minimă obligatorie era de 90 de locuri, dar n-am
spus câţi călători pe scune
şi câţi în picioare, nu s-a
ţinut cont de densitatea numărului de
călători pe metru pătrat, RAR a
făcut omologarea ţinând cont de
directivele europene
”. În ceea ce
priveşte concursul prin care a ocupat funcţia
de director, Goia susţine în continuare
că nu are nimic de ascuns şi că organele
abilitate pot verifica modul în care s-a
făcut numirea, în pofida tuturor
sesizărilor pe această temă. Mai mult,
directorul RATT spune că e
prieten cu fostul prefect, cu care joacă fotbal…

Taguri: , , ,


24Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor