Tion.ro a scris încă din 2015 despre planurile pe care le au reprezentanții Regiei Autonome de Transport Timișoara cu un teren de mai bine de un hectar. Așa cum vă informam la acea vreme, RATT își va amenaja un poligon pentru copii, precum și un atelier pentru bicicletele cumpărate de primărie cu fonduri europene. Pe terenul în discuție, care aparține primăriei, se mai află doar fațada unei clădiri. Suprafața totală a acestuia este de 11.021 metri pătrați, iar Regia Autonomă de Transport în Comun îl administrează încă din anul 1963.
Pe terenul de pe strada Gării nr. 17 va mai fi ridicată o clădire pentru dispecerat, cu vestiare, birouri, sală de ședințe și grupuri sanitare. Tot acolo vor mai fi două depozite pentru biciclete, un atelier de reparații, o spălătorie auto și o magazie. Conform PUD-ului, vor fi amenajate și mai multe locuri de parcare.
RATT își face și sală de sport, într-o clădire P+4E+Er, „pentru realizarea unei săli de escaladă, sală de sport”, se arată în document.
Proiectanții PUD-ului spun că este obligatoriu ca RATT să aibă un service pentru vehiculele pe două roți, precum și un loc unde să le depoziteze pe categorii de uzură și de unde să poată administra întregul sistem VeloTM. Iar pentru că spațiul de acolo este suficient de mare, regia vrea și un loc amenajat cu caracter educativ, un poligon pentru copii „în care aceștia să fie inițiați, sub supraveghere competentă, asupra regulilor de circulație”.
„Zona poligonului cuprinde un sistem complex de alei carosabile, trotuare, piste de biciclete, piste de skateboard, zone verzi, locuri de joacă, destinate învățării regulilor de circulație și încercării bicicletelor din dotare. Modul de alcătuire al poligonului întrunește o multitudine de configurații din realitate: sens giratoriu, curbe, platforme de întâlnire, porțiuni drepte, treceri de pietoni, semafoare, semne de circulație, etc.”, se arată în documentație. Conform PUD-ului, poligonul se va întinde pe 3.670 mp și va fi destinat atât publicului, cât și personalului RATT.
Timișorenii care vor să facă observații la Planul Urbanistic de Detaliu, care poate fi analizat aici , pot transmite în scris ce doresc pe adresa dezvoltareurbana@primariatm.ro, până în 13 ianuarie 2018 sau direct la Serviciul Relaționare Directă cu Cetățenii, de la Camera 12, din primărie.
După avizarea și aprobarea PUD-ului, urmează etapa de autorizare a construcțiilor, adică obținerea certificatului de urbanism. Se vor obține așadar avizele solicitate, după care vor fi autorizate clădirile propuse, împrejmuirea, accesul auto și cel pietonal, branșamentele și racordurile la utilități. Din punctul de vedere al firmei care a întocmit PUD-ul, „funcțiunea completă propusă constituie o premieră în cadrul municipiului”.
Rămâne de văzut, după ce va fi întocmit un studiu, cât de mare va fi investiția și dacă aceasta va fi susținută din bugetul local sau din bugetul RATT.
Citiți principiile noastre de moderare aici!