Rămăşiţă detectabilă a Big Bang-ului, ipoteza unor noi cercetări la Cambridge

Reactualizat la:
Rămăşiţă detectabilă a Big Bang-ului, ipoteza unor noi cercetări la Cambridge
Cercetătorii de la Institutul de Fizică a Universităţii Cambridge înaintează ipoteza descoperirii unui “defect cosmic”, denumit de ei texture – textură, rămăşiţă a BigBang-ului.

Dacă ipoteza lor se va confirma, vom asista la descoperirea unor fenomene dramatice în evoluţia Universului, care au urmat Big Bang-ului.
Aceste texturi sunt defecte în structura vidului rămas după Universul care iniţial avea o temperatură foarte ridicată. Ele pot fi observate prin punctele reci şi fierbinţi pe care le-au creat în CMB – radiaţia din mediul microundelor cosmice, care a fost eliberată la Big Bang, acum 14 miliarde de ani.
Echipa susţine că unele teorii actuale din fizică afirmă că texturile sunt produse datorită şi pe măsura evoluţiei Universului, dar că nu au fost niciodată observate. Cercetătorii au descoperit că CMB constă dintr-un astfel de model de textură.
Lucrarea echipei de la Cambridge a apărut în ediţia din 25 octombrie a revistei Science.