Vă reamintim că, în urmă cu două zile, primarul Nicolae Robu anunța că s-a întâlnit cu proiectanții angajați de CFR pentru realizarea studiului de fezabilitate privind modernizarea căii ferate pe ruta Arad-Caransebeș și că aceștia i-ar fi prezentat un proiect privind realizarea unui sens giratoriu suspendat la 10 metri înălțime în zona străzii Baader.
„Vă prezint soluția convenită pentru Pasajul Baader. Acolo vor fi schimbări importante. Noi vom realiza Inelul II de circulație, este una dintre prioritățile noastre, avem o înțelegere cu firma Timcon, ca această firmă să ne cedeze o parte din teren pentru a realiza Inelul II. De la Bd. Antenei vom avea un racord la str. Demetriade pe un traseu care este cel mai potrivit. La intersecția Enric Baader cu Calea Ferată va fi un sens giratoriu la 10 metri înălțime. Iată că vom avea așa ceva în Timișoara, CFR va face asta și ne bucurăm să facă”, spunea Robu în urmă cu două zile.
Consilierul județean Mihai Ritivoiu și consilierul local Dan Idolu, ambii de la PSD, susțin că afirmațiile lui Robu sunt cel puțin hazardate. Ei aduc ca argument faptul că proiectantul cu care susține Robu că s-a întâlnit a fost angajat de CFR, nu de primărie, pentru realizarea unui Studiu de Fezabilitate în vederea modernizării căii ferate Arad-Timișoara, din fonduri europene. Cei doi consilieri social-democrați susțin că primăria nu poate oferi soluții finale, deoarece până acum nu a fost elaborat nici măcar studiul de fezabilitate, discuțiile fiind într-un stadiu incipient.
„Este prematur să lansezi idei pentru că până la final soluțiile se vor putea schimba. Orice propunere lansată popmpieristic poate crea probleme. Asemenea tip de lucrare faraonică pune presiune pe bugetul proiectului. Primăria nu are nicio contribuție (la acest proiect – n.r.) și nu poate contribui. Nu poți completa cu fonduri un proiect european care nu îți aparține”, a spus Ritivoiu.
Mai mult,consilierul local Dan Idolu spune că proiectantul nu își asumă această variantă prezentată de primarul Robu și spune că planșa arătată de acesta ar fi… copiată de pe internet.
„Nu s-a pus decât problema amplasamentelor celor trei supratraversări din Timișoara. Pe strada Baader va fi sigur una dintre ele, dar în niciun caz proiectantul nu și-a asumat desenul. (…) Desenul prezentat este similar unuia din China. Avem indiciii că proiectantul este doar în faza de SF, ceea ce înseamnă oportunitate și necesitate, nu se intră în astfel de detalii. Girația supraterană este de discutat, dacă este necesară sau nu. Cert este că e necesară o supratraversare pe 4 benzi în zona Baader”, a mai spus Dan Idolu.
Mai în glumă, mai în serios, consilierii PSD se bucură totuși că anunțând acest proiect, practic primarul Nicolae Robu renunță din oficiu la ideea metroului timișorean.
UPDATE. Robu: „Nu înțeleg cum pot niște oameni care nu sunt deloc proști, să debiteze asemenea prostii”.
Solicitat de tion.ro să transmită un punct de vedere vizavi de acuzațiile pe care i le aduc cei doi consilieri PSD, primarul Nicolae Robu a trimis o figură a sensului giratoriu pentru a veni în sprijinul afirmațiilor sale de acum două zile și spune că acesta se va realiza sută la sută, fie din fondurile pe care CFR le va avea la dispoziție pentru proiectul de infrastructură, fie din fonduri locale.
„Nu înțeleg cum pot niște oameni care nu sunt deloc proști, să debiteze asemenea prostii. Probabil că au sarcină de partid. O spun ferm, în primul rând pentru timișorenii de buna credință -și îi includ aici și pe simplii membri și simpatizanți PSD și chiar pe cei cu funcții în PSD, dar care îmi par de bună credință -, apoi și pentru cârcotași precum cei doi citati de dumneavoastră: intersecția străzii Baader cu calea ferata va fi tratată așa cum am explicat și ilustrat! Fie pe banii CFR – și sper în asta -, fie pe banii Timișoarei sau atrași de Timișoara din terțe surse! Vom avea un sens giratoriu la 10 m înălțime și patru rampe incidente la el: una de pe Baader, una de pe Divizia 9 Cavalerie, una de pe viitorul Inel II și una de pe Demetriade. În principiu – accentuez în principiu, pentru că proiectul înca nu e gata și deci nu putem discuta la nivel de detalii -, ca în figura de mai sus”, a declarat Robu pentru tion.ro.
Articole pe aceeași temă:
CFR construieste un sens giratoriu la 10 metri inaltime, in Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!