Promisiunea lui Robu: Linia 5 se reface in 2019-2020. Va costa pana in 20 de milioane de euro

De Roxana Deaconescu
26Comentarii
Promisiunea lui Robu: Linia 5 se reface in 2019-2020. Va costa pana in 20 de milioane de euro
© Tion: Promisiunea lui Robu: Linia 5 se reface in 2019-2020
După retragerea tramvaielor de pe linia 5 în toamna anului 2017, timișorenii care locuiesc în zona Ronaț pot ajunge în centrul orașului doar cu minibuzele STPT. Acest lucru se va schimba până în 2020, promite primarul Timișoarei. Robu spune că linia se va reface odată cu transformarea străzii în bulevard, iar cei de la STPT susțin că proiectul de reabilitare a liniei cale tramvai de pe Calea Bogdăneștilor este primul pe lista celor prioritare. Lucrarea este estimată deocamdată la 26 milioane de euro.

Primarul Timișoarei a promis în nenumărate rânduri că anul 2018 va însemna un salt major în ceea ce privește serviciile oferite de STPT. De câteva zile, Robu se laudă că a introdus mai multe mijloace de transport pe câteva linii, cum ar fi 33 și 4, dar abia târziu a precizat, într-un comentariu la o postare făcută pe Facebook, că, de fapt, „situația prezentată reflectă numărul de mijloace din intervalul 7-9”.

Demn de menționat este și faptul că, pe perioada vacanței școlare, mijloacele de transport în comun circulă în regim de vară: adică sunt mai puține și vin mai rar. Deci, în consecință, primarul Robu se laudă că a crescut numărul de vehicule pe unele linii în condițiile în care elevii nici măcar nu au început școala.

Potrivit edilului, pe linia 5, între orele 7 și 9 dimineața, circulă două minibuze. Aceasta cu toate că mai-marii STPT anunțau, încă din octombrie 2017, că locul minibuzelor va fi luat de autobuze, minibuzele urmând să circule doar în zilele de weekend. Oficialii regiei ne-au confirmat, luni, 20 august, că pe linia 5 timișorenii se pot deplasa doar cu minibuze, pe tot parcursul săptămânii.

gfffg

Tot într-un comentariu pe Facebook, primarul Timișoarei le promite călătorilor STPT că linia 5 va fi refăcută în 2019-2020.

„Linia nu mai prezintă siguranță! Se va reface, odată cu transformarea străzii în bulevard, în 2019-2020”, i-a răspuns edilul-șef unei timișorence care l-a întrebat ce s-a întâmplat cu tramvaiele de pe linia 5.

Reabilitarea liniei 5, de 26 de milioane de euro deocamdată

Specialiștii STPT lucrează deja de ceva vreme la studiile necesare pentru obținerea de fonduri europene. Vă reamintim, cei din administrația publică locală vor să cumpere tramvaie noi cu bani de la UE și să reabiliteze mai multe linii cale, iar cea de pe Calea Bogdăneștilor este prioritară. S-a discutat în mai multe rânduri despre o listă prioritară, care a tot suferit însă modificări. Reprezentanții STPT susțin că linia 5 rămâne cea mai importantă, dar primăria decide.

„Au rămas cam 36 de kilometri de linie cale simplă nemodernizați, care au fost împărțiți în nouă trasee. Pentru toate aceste nouă trasee, STPT a întocmit studii de fezabilitate. Din acestea, Primăria Timișoara, prin autoritatea urbană, a stabilit cinci proiecte prioritare pentru transport în comun, din care trei erau pentru reabilitare linie cale tramvai: Calea Bogdăneștilor, Calea Stan Vidrighin și o linie nouă de tramvai, de la Solventul la Gara de Nord”, ne-a explicat Dana Păun, de la Centrul de Cercetare, Dezvoltare și Inovare al STPT.

Potrivit acesteia, valoarea unui proiect nu poate depăși 20 de milioane de euro, pe Axa 4, iar reabilitarea liniei 5 a ajuns deja la 26 de milioane de euro.

„Valoarea unui proiect nu poate depăși 20 de milioane de euro, atragere fonduri prin POR – Axa Prioritară 4. La T5 s-a făcut o reactualizare și am ajuns undeva la 26 de milioane de euro, dar trebuie să mai scădem. Este vorba despre Calea Bogdăneștilor, primul proiect prioritar pe lista primăriei”, a mai spus Dana Păun.

Timișoara are la dispoziție aproape 56 de milioane de euro pe Axa 4 și 13 proiecte prioritare.

Reprezentanții STPT au vorbit despre reabilitarea liniei 5 chiar în ultima conferință de presă organizată de fostul director Sorin Supuran, care a fost mazilit din funcție o zi mai târziu de către Consiliul de administrație al STPT. El spunea că a fost surprins când a aflat că fosta conducere a societății nu s-a întâlnit deloc cu specialiștii de la ADR Vest pentru a discuta despre cum ar putea atrage fonduri europene.

„Ne-am întâlnit cu cei de la ADR Vest și am fost puțin surprins să aflu că ei nu avuseseră nicio întâlnire față în față cu vechea conducere a RATT. Mai urmează să stabilim un alt mod de lucru cu primăria, pentru că și acesta era puțin defectuos, și, în acest fel, suportul pentru cererea de finanțare pe care primăria o va depune va fi terminat la timp”, spunea Supuran în 26 iulie 2018.

Director al STPT este acum Nicu Bitea, apropiat al primarului Nicolae Robu, care, recent, îi mulțumea edilului-șef pe Facebook, după ce primăria și-a plătit o parte din datoriile pe care le avea către societate.

Articole pe aceeași temă:

Tion: Primaria Timisoara vrea 40 de tramvaie noi, multe cu bani de la UE
Planuri mari pentru cele aproape 56 de milioane de euro pe care Timișoara le primește de la Uniunea Europeană pe Axa 4 a POR 2014-2020. Pe lângă reabilitarea liniilor de tramvai și amenajarea unei rețele regionale de piste de biciclete ori urbanizarea cartierului Kuncz, Administrația Robu vrea 40 de...
linie-ratt
Deși primarul Nicolae Robu „a pus tunurile” pe RATT și cere demisia conducerii regiei, pe motiv că sistemul de transport în comun este tot mai rău în Timișoara, oficialii RATT merg mai departe cu planurile. Au prezentat obiectivele de investiții pe anul 2017, dar și planurile pentru perioada 2017-20...
Tion: Sorin Supuran renunta la STPT
Cel care a condus vreme de șapte săptămâni Societatea de Transport Public a Timișoarei și a făcut public dezastrul în care a ajuns STPT, Sorin Supuran, anunță că renunță la funcția de administrator. Pe de altă parte, spune că va vorbi în continuare despre toate problemele STPT. În urmă cu aproape...
Tion: Directorul STPT multumeste primarului Robu pentru ca a achitat o parte din datoriile primariei catre societate
Proaspătul director interimar al STPT, Nicolae Bitea, a ținut să îi mulțumească public primarului Nicolae Robu, pentru că a dispus din concediu ca Primăria Timișoara să vireze 6 milioane de lei – din datoria care se ridică în prezent la 14 milioane de lei -, banii fiind folosiți pentru plata majorit...

Taguri: , , ,


26Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor