Cum a ajuns „Semaforișoara”, așa cum au botezat șoferii cel mai important proiect de trafic al Timișoarei din ultimii 20 de ani, să fie dat exemplu în Bangkok? Reprezentanții firmei care s-au ocupat de implementarea acestuia susțin că s-au văzut obligați să laude cel mai important proiect al companiei, la nivel mondial, dar și cel mai performant sistem din Europa, la momentul actual.
Specialiștii din centrul de management al traficului de pe Bd. Iuliu Maniu au intrat în direct cu thailandezii, joi la prânz. Le-au explicat vreme de 15 minute cât de bine funcționează sistemul în Timișoara.
„Firma a fost invitată de către municipalitatea din Bangkok să-și prezinte propriile soluții care pot face parte integrantă dintr-un smart city. Am considerat că putem exemplifica cu Timișoara,pentru că Timișoara este cel mai nou proiect al firmei, la nivel mondial. Am considerat necesar să facem o demonstrație live, să vadă cei din Bangkok că sistemul funcționează, să vadă care sunt principalele facilități”, a declarat, pentru tion.ro, Adrian Vulpescu, manager tehnic al firmei Swarco Traffic Romania, cea care a implementat proiectul de trafic management.
Vulpescu susține că thailandezii s-au arătat destul de interesați și că se așteaptă să mai primească întrebări cu privire la proiectul Timișoarei. Oricum, ar fi greu de implementat un proiect asemănător în traficul din capitala Thailandei.
„Dânșii au probleme destul de mari acolo, din multe puncte de vedere. Sistemele lor sunt chiar vechi, noi în România stăm bine de tot. Deși Thailanda este un stat dezvoltat, în privința aceasta sunt destul de în urmă. Ei nu s-au preocupat de trafic, acum au ajuns la stadiul în care dezvoltă infrastructura, fac autostrăzi, fac inele de circulație, dar toate acestea nu au o foarte mare valoare într-un trafic ridicat, dacă nu au și sisteme inteligente”, a conchis Adrian Vulpescu pentru tion.ro.
Proiectul „Trafic management și supraveghere video” a prevăzut semafoare noi în 44 de intersecții, 90 de intersecții modernizate, montarea de camere de supraveghere în 134 de intersecții, montarea a 230 de camere video în trafic, a șapte radare de viteză, a 13 radare de informare, a 13 panouri cu afișare numerică, precum și montarea unui număr de 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, a 17 panouri de afișare a mesajelor variabile și amenajarea unui centru de comandă pentru trafic și supraveghere video, cel de pe Bd. Iuliu Maniu. Totul a costat aproape 6 milioane de euro, mare parte din bani venind de la Uniunea Europeană.
Articole pe aceeași temă:
Cum ajuta Semaforisoara soferii: specialistii aleg intre Full adaptive si unda verde
Definitia traficului din Timisoara: este mai lent decat in alte orase
Citiți principiile noastre de moderare aici!