Primarul confundă autostrada… cu centura

7Comentarii
Primarul confundă autostrada… cu centura
TIMIŞOARA – Conflictul iscat între liderul administraţiei judeţene şi primarul Timişoarei a continuat ieri cu replica preşedintelui Ostaficiuc. Aceasta susţine că i-a invitat pe reprezentanţii Primăriei la discuţii ori de câte ori a fost în joc interesul oraşului.

Însă nu doar autostrada este motivul care îi încaieră pe Ostaficiuc şi Ciuhandu. Alt motiv de dispută? Deşeurile. CJT va construi un deponeu ecologic din fonduri europene, în timp ce Primăria are în plan o staţie de transfer şi una de sortare a deşeurilor în apropiere de CET. „Vine campania electorală la anul şi în cine să dai dacă nu în PD?”, se întreabă ironic Ostaficiuc, care nu înţelege cum s-a putut ajunge la o asemenea situaţie mai ales că la discuţiile care au vizat autostrada au participat reprezentanţii Primăriei. Liderul CJT susţine că problema autostradei nu e de competenţa municipiului, întrucât nu se întâmplă nimic în Timişoara.

„Nici noi nu am fost consultaţi dacă trebuie spart tot oraşul sau întâi trebuia făcută şoseaua de ocolire a oraşului. Am fi preferat să facem centura, dar nu am fost întrebaţi”, a punctat Ostaficiuc. Aceasta îl contrazice pe primar şi spune că nu a scos Timişoara din Europa, iar centura va rezolva problema traficului în oraş. Preşedintele CJT spune că proiectul iniţial, varianta Arad-Deva, pe Valea Mureşului, nu cuprindea Timişoara. „Atunci a intervenit lobby-ul nostru, în care ne-a fost alături prefectul Ovidiu Drăgănescu. Odată cu aprobarea Coridorului IV Paneuropean a fost adoptată această variantă”, explică Ostaficiuc.

S-a mai pus problema dacă traseul să fie între aeroport şi oraş sau deasupra aeroportului. S-a ales a doua variantă pentru a nu sufoca zona de la Pădurea Verde până la ieşirea din oraş.

„Nu puteam neglija dezvoltarea oraşului spre aeroport”, a spus Ostaficiuc. Un alt impediment, ivit pe parcurs, viza faptul că, portivit proiectului, autostrada urma să treacă prin viile de la Recaş. „Nu puteam lăsa autostrada să distrugă podgoria Banatului şi am stabilit să se găsească o soluţie tehnică pentru a evita trecerea autostrăzii prin mijlocul viilor”, a afirmat liderul CJT. În ceea ce priveşte punctul de intrare pe autostradă de la Topolovăţu Mare, despre care Gheorghe Ciuhandu a declarat că e mult prea departe de oraş, Ostaficiuc a precizat că locul ales este ideal, având în vedere că realizarea drumului interjudeţean Berzovia-Brestovăţ-Lipova cu fonduri europene va facilita accesul la autostradă şi locuitorilor Reşiţei, spre exemplu.

O altă replică a lui Ostaficiuc se referă la declaraţiile primarului potrivit cărora autostrada nu ar avea suficiente puncte de acces. „S-a făcut un calcul şi cele două puncte rezolvă intrarea pe autostradă, în urma studiilor de trafic. Este vorba despre DN 6 (Remetea Mare) şi DJ 691, variantele fiind propuse de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara. Ne gândim, să văd dacă se mai poate accepta încă un punct de intrare, în partea de vest a Timişului, în zona localităţii Corneşti, unde există un drum judeţean de pe care s-ar putea face accesul pe autostradă”, a precizat Ostaficiuc.

În ceea ce priveşte afirmaţiile edilului că autostrada ar fi la o distanţă prea mare de oraş, preşedintele administraţiei judeţene a dat exemplul Vienei, unde autorităţile au dat în folosinţă autostrada S1, care a fost construită tocmai pentru că cea existentă era prea aproape de oraş.

„La Arad este un curent potrivnic faptului că autostrada e aşa de aproape de oraş”, consideră Ostaficiuc. „Eu am impresia că domnul primar confundă autostrada cu centura, care este cu totul altceva”, este de părere Ostaficiuc. Costurile autostrăzii Arad-Timişoara depăşesc 370 de milioane de euro, finaţarea fiind asigurată de Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi Guvernul României.

Potrivit calendarului, lucrările ar urma să înceapă la sfârşitul lunii august şi se vor finaliza doi ani mai târziu. În momentul de faţă, studiul de fezabilitate este la Ministerul Transporturilor, care urmează să îl avizeze. Probleme sunt şi în comuna Coştei, unde localnicii refuză să-şi vândă terenurile peste care ar urma să treacă şoseaua de centură, împiedicând astfel lucrarea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri.

Diana Lupulescu
diana.lupulescu@informmedia.ro



7Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor