Poligonul ar putea fi reintrodus în examenul pentru permisul de conducere

21Comentarii
Poligonul ar putea fi reintrodus în examenul pentru permisul de conducere

Poligonul şi traseul de noapte ar putea fi reintroduse
printre probele examenului pentru obţinerea permisului
de conducere, potrivit unui proiect al Direcţiei Regim
Permise şi al Autorităţii Române
Rutiere, sprijinit de Direcţia Poliţiei Rutiere.


Directorul adjunct al Direcţiei Poliţiei
Rutiere (DPR), comisar şef Theodor Boşman,
este de părere că sistemul de examinare
pentru obţinerea permisului de conducere ar trebui
refăcut. El a declarat, într-o
conferinţă de presă, că DPR este
în favoarea modificării acestui cadru,
având discuţii cu reprezentanţii
Direcţiei Regim Permise şi
Înmatriculări şi ai
Autorităţii Române Rutiere, care au
iniţiat un proiect. “‘Vrem ca în acest
an să reintroducem poligonul, proba de condus pe
timp de noapte, precum şi cursul de rutieră
preventivă
”, a menţionat Boşman.
Întrebat de numărul accidentelor aflat
în creştere, în ciuda proiectelor
şi campaniilor iniţiate pentru reducerea
acestora, Boşman a precizat că în
România există probleme cu infrastructura
şi cu educaţia şi că ar trebui ca
acestea să se dezvolte ca să se ajungă
la reducerea numărului de accidente rutiere. El a
spus că anul trecut au fost depistate cu 30 la
sută mai multe infracţiuni pe line de
circulaţie, au fost aplicate cu 11 la sută
mai multe amenzi, iar numărul permiselor
reţinute a fost cu 20 la sută mai mare.
Cu toate acestea, accidentele şi
consecinţele s-au mărit, înseamnă
că problema este în altă parte
“, a
subliniat Boşman. Directorul adjunct al DPR a
făcut aceste declaraţii după lansarea
în România a Proiectului European
“Lifesaver”, care vizează unul din obiectivele
propuse la nivelul Uniunii Europene, reducerea cu 50 la
sută a mortalităţii rutiere
până în 2010. Proiectul, aprobat de
Comisia Europeană, are ca scop sprijinirea
Poloniei, Portugaliei, României, Sloveniei,
Spaniei şi a Ungariei pentru creşterea
eficienţei activităţilor de
prevenţie rutieră, prin preluarea bunelor
practici şi asistenţă în aplicarea
acestora din partea statelor membre TISPOL, recunoscute
pentru realizările în domeniu.
Priorităţile proiectului europen, realizat
în comun de poliţiile rutiere din 26 de
state, le constituie siguranţa tinerilor
şoferi şi a motocicliştilor, combaterea
vitezei, a conducerii sub influenţa
băuturilor alcoolice şi a drogurilor,
alături de derularea unor activităţi de
prevenire privind portul centurii de
siguranţă. Scopul TISPOL, organizaţie
înfiinţată de forţele de
poliţie rutieră din Europa, este reducerea
consturilor societăţii, cauzate de cei
aproximativ de 45.000 de morţi şi 3,5
milioane de răniţi înregistraţi
anual pe drumurile Uniunii Europene. România a
înregistrat în ultimii doi ani o
creştere a numărului şi a
consecinţelor evenimentelor rutiere grave,
în 2008 fiind înregistrate peste 10.000 de
accidente grave, soldate cu aproape 3.000 de morţi
şi peste 9.000 de răniţi. Potrivit
Poliţiei Române, creşterea
numărului de autovehicule, care anul trecut a
ajuns la peste cinci milioane, în condiţiile
unei infrastructuri rutiere rămase în limite
sensibil apropiate cu cea de la nivelul anilor ’90,
numărul redus de kilometri de autostrăzi
şi sutele de localităţi ”liniare” care
sporesc riscul rutier pe traseele drumurilor
naţionale europene, au dus la ambuteiaje frecvente
şi la îngreunarea circulaţiei. Astfel,
pe principal arteră de circulaţie din
România DN1 (E60), media anuală a valorilor
de trafic s-a mărit cu 10,2 la sută,
atingând la sfârşitul anului 2008
peste 12,5 de milioane de maşini.


Sursa: mediafax.ro



21Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor