Planetă "devorată" de steaua în jurul căreia orbitează

Planetă "devorată" de steaua în jurul căreia orbitează
Cercetătorii NASA au reuşit să surprindă cu ajutorul telescopului spaţial Hubble imagini în care se poate vedea cum planeta cu cea mai ridicată temperatură la suprafaţă din Calea Lactee, WASP-12b, este “mâncată” de “steaua-părinte”. În cel mult zece ani, spun oamenii de ştiinţă, planeta WASP-12b ar putea dispărea.

WASP-12b se află la o distanţă relativ mică de steaua în jurul căreia orbiteaza. Supraîncălzirea şi foţa gravitaţională au determinat o formă alungită a planetei, arată oamenii de ştiinţă ai NASA.

“Se poate observa un nor imens în jurul planetei. Am identificat elemente chimice nemaivăzute până acum pe planetele din afara sistemului nostru solar”, a declarat Carole Haswell, cercetător la Open University din Marea Britanie.

Apropierea dintre WASP-12b şi steaua sa este atât de mare, încât are nevoie de mai puţin de 24 de ore pentru a orbita în jurul acesteia.

Descoperirea cercetătorilor NASA a fost publicată în revista The Astrophysical Journal Letters.

Sursa: Antena3.ro