Pierderi financiare in caz de „downtime”: ce sume se pot pierde atunci cand infrastructura IT cedeaza

Pierderi financiare in caz de „downtime”: ce sume se pot pierde atunci cand infrastructura IT cedeaza
© foto: Syneto/Unsplash
În ziua de azi, timpul înseamnă bani. Prin corelaţie, putem spune că, pentru o companie, timpul pierdut poate fi pus în legătură directă cu pierderile financiare. Acest lucru se poate întâmpla dacă activitatea unei organizații încetează dintr­-un motiv sau altul. O mulțime de afaceri suferă pierderi financiare enorme în urma infrastructurilor IT nefuncționale (care cauzează downtime). Dar cât de mari sunt aceste pierderi?

Pierderi anuale în caz de downtime

Sumele pierdute de companii în cazul nefuncționării infrastructurii IT variază, în mod evident, în funcție de mărimea companiei şi de industria în care activează. Păstrând aceste aspecte în minte, iată nişte statistici care vor clarifica situaţia:

  • Potrivit unui raport al IDC din decembrie 2014, evenimentele de downtime duc, în cazul companiilor mari, la pierderi financiare între 1,24 miliarde de dolari și 2,5 miliarde de dolari in fiecare an.
  • Potrivit unui sondaj IHS din 2015, un eveniment de downtime afectează companiile din America de Nord, cu pierderi financiare de la 1 milion de dolari până la 60 milioane de dolari pe an.

Costurile pe oră în caz de downtime

Pentru a avea o perspectivă mai clară asupra problemei, vom reduce statisticile la nivel de companie.

Conform unor statistici Eurostat din decembrie 2016, costul mediu pe oră al forței de muncă în EA-19 este de 29,50 EUR. Acest lucru înseamnă că o perioadă de întrerupere de 8 ore va costa o companie, în medie, 236 EUR pe angajat.

Ce înseamnă acest lucru pentru o companie cu mai mulți angajați?

  • Pentru o companie cu 25 de angajați, aceasta se traduce la o pierdere de €5.900.
  • Pentru o companie cu 50 de angajați, aceasta înseamnă o pierdere de €11.800.
  • Pentru un angajat de 100 de persoane, aceasta implică o pierdere de €23.600.

Cum puteți preveni pierderile financiare în caz de downtime?

Răspunsul scurt este: utilizând o infrastructură IT cu capacități de Disaster Recovery. Există deja câteva opțiuni de soluții pentru Disaster Recovery disponibile pe piață. De cele mai multe ori, acestea au forma unor instrumente suplimentare (hardware și/sau software) pe care trebuie să le cumpărați pentru a vă asigura că datele organizației sunt păstrate în siguranță în caz de dezastru. Cu toate acestea, înainte de a decide cu privire la o soluție de recuperare în caz de dezastru, este recomandabil să vă definiți nevoile:

  • Definiți volumul de lucru, precum și ce aplicații sunt vitale pentru afacerea dumneavoastră.
  • Identificați cel mai redus RPO („Recovery Point Objective”) cu care puteți lucra.
  • Identificați cel mai mic RTO („Recovery Time Objective”) posibil pentru afacerea dumneavoastră.
  • Odată ce alegeți o soluție DR, trebuie să configurați un plan de recuperare în caz de dezastru și să îl testați. Numai prin stabilirea unor scenarii de dezastru și testarea acestora, vă puteți asigura că echipa dumneavoastră poate profita de soluția DR și poate reduce la minimum timpul de nefuncționare.

Infrastructurile IT Syneto cu capacități de Disaster Recovery integrate

Pentru că este important să anticipăm aceste potențiale pierderi financiare, infrastructurile IT Syneto au fost special dezvoltate pentru a minimiza timpul de downtime în cazul oricărui tip de dezastru. Infrastructurile hiperconvergente Syneto au capacități de Disaster Recovery integrate, ce permit repornirea întregii infrastructuri în doar 15 minute în cazul unui incident de downtime.

(998845)