„Stimate domnule Director Goia,
Subsemnatele DRÂNGĂ Cristina și BOLBA Geanina, membre fondatoare a Asociației Ceva de Spus organizație non – guvernamentală, grup de autoreprezentanți care au înțeles cât de important este să ne facem vocea auzită. Tocmai de aceea am și ales pe această cale să vă cerem ajutorul și susținerea pentru schimbarea mentalității oamenilor privind accesul la transportul în comun a persoanelor cu dizabilități”, au transmis cele două membre ale Asociației Ceva de Spus.
Ele au descris calvarul zilnic prin care trec atunci când încearcă să se deplaseze prin Timișoara cu mijloace de transport în comun.
„Noi, ca persoane cu handicap locomotor întâmpinăm dificultăți în mijloacele de transport, acestea fiind următoarele : la troleibuze, unii dintre domnii șoferi nu opresc lângă trotuar, deși ne văd, deoarece Geanina se deplasează într-un scaun cu rotile. Nu coboară rampa de acces pe motiv că este blocată sau că se grăbesc și sunt în grafic.
Odată ce am reușit să urcăm în mijloacele de transport, domnii șoferi trebuie să aștepte câteva secunde, maxim un minut, până ne așezăm pe scaune sau se pune persoana aflată în scaun cu rotile la locul destinat persoanelor cu dizabilități. Considerăm că unii șoferi și vatmani ar trebui să ia niște lecții de educație si să fie mai răbdători cu noi, persoanele cu handicap, să nu mai fie nesimțiți și obraznici cu noi. La Tramvaie, privind rampa de acces, nu toți vatmanii știu să folosească sistemul de coborâre/urcare a dispozitivului sau nu au răbdare pe motiv că se grăbesc”, au mai scris cele două.
Ele au și dat un exemplu concret al unui vatman care nu numai că nu le-a ajutat să urce în tramvai, dar le-a mai și certat că îl vor face să întârzie.
„Pe data de 25 aprilie 2018 ne aflam în stația din Piața Libertății astepănd un tramvai Armonia, înainte de a sosi am sunat la numărul de telefon destinat solicitării pentru a se face programare Tel Verde, doamna de la dispecerat ne-a spus că a picat sistemul și că nu funcționează și să vorbim cu domnul vatman, atunci când sosește în stație.
Odată sosit în stație s-a luat de noi şi a făcut scandal că el e în grafic și nu a coborât rampa de acces şi am urcat căruciorul cu ajutorul a doi oameni. La coborâre în stația din Piața Traian, nici măcar nu a mai avut bun simț de a ne băga în seamă, am coborât cu ajutorul a două persoane dintre călători. Numărul de identificare al tramvaiului și a domnului vatman este 3513, în intervalul orar 16:45 – 17:00. Rugăm să vă autosesizați în legătură cu aceste situații neplăcute deoarece nu este singurul de acest gen care ni se întâmplă.
Suntem și noi oameni și dorim să fim respectați și doresc să nu se mai intâmple. Dacă în locul nostru s-ar fi aflat mama sau unul dintre aparținătorii familiei unora dintre acești domni șoferi tot așa s-ar fi comportat? Dorinţa noastră este să fim respectaţi. Împreună sperăm să putem face o schimbare şi să trăim cu demnitate, bucurându-ne de înţelegere şi respect, aşa cum orice om merită să fie tratat”, concluzionează cele două membre al Asociației Ceva de Spus.
Citiți principiile noastre de moderare aici!