Parcare, o piaţetă modernă şi trenuri urbane în Piaţa 700

21Comentarii
Parcare, o piaţetă modernă şi trenuri urbane în Piaţa 700
Timişoara – Primăria vrea să schimbe complet faţa Pieţei 700, printr-un parteneriat public-privat. De aceea, municipalitatea, împreună cu compania privată care a dezvoltat centrul de afaceri din zonă, au conceput un proiect de reorganizare spaţială a pieţei.

Conform proiectului gândit de arhitecţii Andreescu şi Gaivoronschi, plătit de investitorul privat şi dăruit primăriei, se va crea o zonă pietonală largă, separată de traficul auto, Piaţa 700 fiind regândită ca o “poartă spre centru”. Pe locul pieţei agro-alimentare şi a celei de flori se va amenaja o piaţetă modernă, coborâtă sub nivelul străzii, în completarea celorlalte trei – Unirii, Libertăţii şi Victoriei. Aici ar putea fi amenajate cafenele şi terase. Acesta va fi un spaţiu de promenadă ce va lega Piaţa 700 de zona vechii cetăţi prin pasaje pietonale subterane şi scări rulante, dar vor fi şi spaţii comerciale, se arată în proiect. Se urmăreşte mutarea pieţei agro-alimentare şi a celei de flori într-o nouă clădire, cea va fi construită lângă Saiftim. Pentru realizarea investiţiei, ADP-ul şi SC Pieţe s-ar putea asocia cu un investitor privat. La subsolul întregului spaţiu public din Piaţa 700 s-ar putea crea 700 de locuri de parcare, pe două niveluri. Aceasta ar fi o primă fază a proiectului, realizabilă în doi ani, fără să se întrerupă activitatea de piaţă. Întreg conceptul include trei etape.

Plimbare prin curtea spitalului
Mai departe, în faza a doua, proiectul va integra Spitalul Militar – curţile interioare ale acestuia legând noua zonă pietonală de “oraşul vechi” – şi monumentele istorice din zonă, Bastionul Cetăţii şi Biserica Militară. Această etapă s-ar putea realiza după ce Spitalul Militar, actualmente al Ministerului Apărării, ar trece în administrarea municipalităţii. Traficul auto nu suferă modificări. Prin amenajarea piaţetei traficul pietonal separându-se total de cel auto. În cea de-a treia etapă ar urma realizarea unei staţii de tren urban în apropiere de 700, pe estacadă. Acest lucru ţine de planul viitor al municipalităţii de a transforma linia de cale ferată în linie de tren urban, care va permite conectarea rapidă a suburbiilor de oraş. Când? Nu se ştie încă… “Trebuie văzut cine va face acest tren urban, pentru că nu poţi să ceri CFR-ului să deschidă un Eldorado aici. Ar trebui să se găsească o formulă, un operator local, care să aibă, de exemplu, 20 de garnituri. Acest lucru se va întâmpla după ce se va face centura feroviară, iar trenurile de marfă vor ocoli Timişoara”, a precizat arhitectul-şef al oraşului, Sorin Ciurariu.

Puteţi contribui la proiect!
Timişorenii pot vizita expoziţia de prezentare a proiectului la Atelierul de urbanism de pe strada Alba Iulia nr. 1, zilnic, între orele 14-18. În 15 octombrie va avea loc o dezbatere publică pe această temă, iar observaţiile şi sugestiile vor fi integrate într-un Plan Urbanistic Zonal care ar putea fi aprobat până la finele anului. ModaTim Investment este compania care s-a implicat în realizarea conceptului legat de zona Piaţa 700, adiacentă proiectului City Business Centre, dezvoltatorul construind deja aici două clădiri de birouri. “ModaTim-ul realizează în 700 zona City Business Centre şi nu ne este indiferent ce se întâmplă în jurul nostru. Ne interesează să definim un concept în care să se regăsească toată lumea. Cred că Timişoara nu trebuie să se mulţumească cu străzi asfaltate, ci trebuie să aibă o viziune modernă de dezvoltare. Dincolo de întâlnirile cu direcţia de Urbanism, am avut întâlniri cu ADP-ul, cei de la Pieţe şi firmele din zonă, după care am definit acest concept. Vrem să aducem discuţiile în public, nu pe coridoarele diverselor instituţii”, a declarat managerul companiei, Ovidiu Şandor, în deschiderea expoziţiei de prezentare.

Este loc pentru mai mulţi
Prin acest proiect a fost “oprit” un altul – asocierea dintre ADP şi societatea Constructim, declarată câştigătoare în urma unei selecţii de oferte, pentru realizarea unei parcări supraetajate în Piaţa 700. Acesta nu a fost oricum agreată de unii consilieri locali pentru că în contractul negociat se prevedea că, în cazul în care viitoarea parcare nu se va dovedi rentabilă, în zonă vor apărea spaţii comerciale şi, în plus, nu există încă un PUZ aprobat. Proiectul a fost scos de pe ordinea de zi a şedinţei de consiliu de marţi: “A fost o licitaţie prin care ADP-ul şi-a găsit un partener, dar am apreciat că n-are rost să mergem pe un segment restrâns, când se poate antama un proiect de anvergură în zonă, printr-un parteneriat public-privat. Acela era un proiect limitat, care făcea referire doar la o anumită suprafaţă şi parcare. Prefer să-l reiau şi împreună cu alţi investitori privaţi. În primul rând trebuie să se aprobe PUZ-ul şi vom relua proiectul, care va fi mult mai amplu. Vor fi implicaţi ADP-ul, cei de la Pieţe, poate fi şi Constructimul şi alţi investitori privaţi interesaţi de dezvoltarea zonei”, a declarat primarul Gheorghe Ciuhandu.



21Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor