Noul bulevard si cele doua poduri peste Bega din zona Take Ionescu ar putea fi gata intr-un an si jumatate

De Marcel Hoster
Reactualizat la:
4Comentarii
Noul bulevard si cele doua poduri peste Bega din zona Take Ionescu ar putea fi gata intr-un an si jumatate
© Foto: ISHO
Etapa proiectării inelului 2 de circulaţie al Timişoara, între trecerea de cale ferată de la intersecţia străzilor Demetriade şi Baader, până pe malul sudic al Begăi, la sensul giratoriu de pe strada Pestalozzi, a fost finalizat. Antreprenorul privat care construiește în zonă un complex de locuinţe şi birouri a realizat studiul de fezabilitate al acestui drum şi l-a donat Primăriei Timişoara.

Proiectul tranformării unei importante părţi din inelul 2 de circulaţie al Timişoarei a fost finalizat. Proiectanţii au decis ca acest drum să aibă patru benzi de circulație, urmând să traverseze noul cartier ISHO. De asemenea, va include şi un nou pod peste Bega, la patru benzi, plus o pasarelă pietonală spectaculoasă. Construcţia va cuprinde şi refacerea în totalitate a infrastructurii de utilităţi, a reţelelor de apă şi canal de pe strada Baader şi infrastructura de pe Splaiul Nistrului.

Acum, odată finalizată această etapă a proiectării, urmează cea birocratică, de obţinere a avizelor, a autorizaţiilor de construcţie şi a licitaţiei pentru stabilirea constructorului. Toate acestea ar putea dura, estimativ, şase luni. Pentru etapa ulterioară a construcţiei efective se estimează că va fi nevoie de un an de zile.

În ceea ce priveşte partea de bulevard cu patru benzi aferent inelului 2, care traversează noul cartier ISHO, aceasta urmează să fie realizată în întregime de către dezvoltator, pe cheltuiala sa, pentru a fi ulterior donată orașului. Această componentă este deja într-o fază avansată de autorizare, urmând ca lucrările de execuție să înceapă de îndată ce va fi obținută autorizația de construcție. Finalizarea lucrărilor este planificată pentru anul viitor.

Proiectul pasarelei este semnat de arhitectul timișorean Bogdan Zaha, care în prezent profesează în Viena. Cel al podului cu patru benzi este conceput de biroul timișorean de arhitectură Andreescu și Gaivoronschi iar proiectarea tehnică a podului și a pasarelei este realizată de SSF, o companie timișoreană care face poduri în Germania și Romania. Celelalte componente ale proiectului, inclusiv lărgirea străzilor aferente inelului 2 la patru benzi, sunt concepute de Drumproiect.

 



4Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor