„Ne-am făcut doar job-ul, nu suntem eroi” – Iurie Oleacov, comandantul aeronavei care a aterizat forţat la Timişoara

12Comentarii
„Ne-am făcut doar job-ul, nu suntem eroi” – Iurie Oleacov, comandantul aeronavei care a aterizat forţat la Timişoara
Iurie Oleacov alături de Leonid Babischi, piloţii care au reuşit să aducă la sol aeronava Carpatair implicată în incidentul aviatic de pe aeroportul Traian Vuia din Timişoara, au povestit filmul evenimentului văzut prin ochii lor, ai celor care au avut în mâini viaţa a 49 de persoane.  | Video Forum

Am aterizat aeronava, am făcut o evacuare
de urgenţă, ne-am făcut jobul nostru. Am
sesizat defecţiunea la o distanţă de 10
kilometri de aeroport, când am vrut să cobor
trenul de aterizare, am văzut că este o eroare.
Am făcut procedura de go-around, am efectuat toate
check-urile, am colaborat cu autorităţile de la
Aeroportul Timişoara. Am informat pasagerii, la ce se
întâmplă şi la ce se putea
întâmpla
” a declarat Iurie Oleacov,
comandantul aeronavei Carpatair, care a fost implicată
în incidentul aviatic de sâmbătă de
la Timişoara. El alături de Leonid Babischi au
susţinut o conferinţă de presă, la
Aeroportul Traian Vuia din Timişoara, unde au explicat
filmul evenimentului văzut prin ochii lor, ai celor
care au avut în mâini viaţa a 49 de
persoane. Cei doi piloţi sunt extrem de
satisfăcuţi că orele petrecute în
simulator au fost necesare şi au meritat din plin.
Am mai trăit aşa ceva doar la
simulator, în real este prima oara. Nu am avut timp
să ne gândim, pur şi simplu ne-am
făcut jobul nostru, pentru care suntem
pregătiţi, antrenaţi
” Directorul
Carpatair, Nicolae Petrov, şi-a arătat aprecierea
faţă de cei doi aviatori dar a spus că
aceştia nu vor fi răsplătiţi material
pentru faptele lor. Şi asta pentru că ei nu au
făcut nimic ieşit din comun ci doar datoria. El a
mai explicat şi modul în care a aterizat avionul
pe covorul de spumă: „Aterizarea s-a produs
cu roata de bot în poziţia escamotată, nu
pe burtă. Nu este cea mai periculoasă
situaţie, era mai dificil dacă era vorba de o
jambă principală, stânga sau dreapta. Fiind
vorba de jamba de bot, nu sunt probleme de menţinerea
stabilităţii. Nu a fost pericol de
prăbuşire. Aici a fost vorba de un incident la
limită de accident. Practic, aeronava nici nu este
avariată. Echipajul a aterizat foarte bine,
încă o dată felicitări
acestuia
”. Directorul a mai declarat că
reprezentanţii Carpatair vor analiza defecţiunea
împreună cu producătorii navei, pentru a
trage concluziile. Vă reamintim că aeronava avea
probleme la trenul de aterizare, mai exact la roata din
faţă, şi a ajuns în
siguranţă la sol. Cei 47 de pasageri şi 4
membrii ai echipajului au scăpat
nevătămaţi. După ce a stat în aer
aproximativ o oră şi 50 de minute pentru a goli
rezervoarele, avionul a fost adus la sol în
siguranţă. Specialiştii spun că acest
lucru a fost posibil datorită abilităţii
pilotului şi pistei lungi de la Timişoara.
Aterizarea s-a efectuat utilizând doar trenul
principal de aterizare, pe un strat de spumă
ignifugă în lungime de 200 metri, asigurat de
serviciul de salvare aeroportuară şi PSI al
Aeroportului Traian Vuia. Avionul a fost încadrat de
aproximativ 40 de ambulanţe, trimise de la toate
serviciile din Timişoara şi judeţ, iar ISU
Banat a dislocat la aeroport echipaje de pompieri şi
de descarcerare a căror intervenţie, din
fericire, nu a fost necesară. La nivelul Ministerului
Transporturilor a fost creată o comisie de
investigaţie tehnică care se va deplasa la
faţa locului pentru cercetări.

Taguri: , , ,


12Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor