Muzica te scapa de dureri

Muzica te scapa de dureri
Probleme de sanatate precum stresul, insomniile sau durerile pot fi diminuate cu ajutorul muzicii. Stresul psihic însoteste orice activitate în care omul este angajat, fiind o rezultanta a „conflictului” ce poate fi generat de actiunea în sine si cel care o presteaza; precum si datorita cresterii ritmului evolutiei societatii, volumului solicitarilor si dinamicii accelerate a ambiantei sociale.

Din acest punct de vedere se vorbeste despre stresul vietii de zi cu zi, al mediului ambiant, familial, scolar, profesional, etc..
Stresul profesional (sau ocupational) este determinat de impactul omului cu procesul muncii fizice si intelectuale. Stresul profesional a atras atentia prin consecintele sale reflectate în etiologia sanatatii mintale, a bolilor somatice, cum sunt cele de natura cardiovasculara, ulcerul si altele.
Muzica nu doar va binedispune, ci va diminueaza si diferitele tipuri de dureri cu pana la 20%, arata studii recente citate de publicatia americana “Prevention”.
Mai mult, starile de depresie sunt reduse cu pana la 25%, in timp ce oboseala dispare cu 30 de minute de exercitii fizice efectuate pe muzica, de cinci ori pe saptamana. Pentru tratarea fiecarei probleme de sanatate este nevoie de un anumit tip de muzica. Spre exemplu, muzica clasica scade tensiunea.
Cantece in loc de calmante
Cercetatorii de la Clinica Cleveland au descoperit recent ca ascultatul muzicii timp de o ora zilnic nu numai ca diminueaza durerile cu pana la 20%, dar si reduce nevoia de calmante inainte si dupa interventiile chirurgicale. Acest lucru se explica prin faptul ca muzica stimuleaza eliberarea endorfinei in creier, care are rol de “mascare a durerii”, considera Cheryl Dileo, profesor de terapie a durerii si director la Centrul de Cercetare a Artei si a Calitatii Vietii din cadrul Universitatii Temple.
Exercitii fizice combinate cu muzica
De asemenea, muzica mai poate amplifica efectele unui exercitiu, denumit “imaginatie ghidata”, folosit pentru diminuarea durerilor. In acest exercitiu, pacientii se concentreaza pe o imagine sau o senzatie care evoca emotiile pe care vor sa le simta, explica Ronit Azoulay, specializat in terapia prin muzica la Centrul de Muzica si Medicina “Louis Armstrong”, din New York.
Pentru a face un exercitiu de “imaginatie ghidata” in propria casa, stati cu picioarele ridicate si ochii inchisi, pe un scaun confortabil, intr-o camera linistita, sugereaza Joke Brandt, director adjunct la Centrul de Cercetare a Artei si a Calitatii Vietii din cadrul Universitatii Temple. Daca nu va puteti misca din cauza durerii, alegeti o melodie energica; daca durerea nu va lasa sa dormiti, alegeti mai degraba melodii care va relaxeaza. Dupa ce ati pus muzica, ganditi-va la un loc preferat sau la o imagine calmanta, cum ar fi o plaja parasita, va sugereaza Joke Brandt.
“Concentrati-va asupra respiratiei si a senzatiilor pe care le simtiti. Ganditi-va cum reactioneaza toate simturile dumneavoastra (miros, auz, vaz) la acel loc pe care vi-l imaginati. Catre final, concentrati-va la muzica”. Dupa ce melodia s-a oprit, nu sariti de pe scaun. Relaxati-va pentru inca un minut sau doua.
Melodiile clasice induc somnul, cele ambientale reduc stresul
Daca nu puteti dormi, specialistii va sfatuiesc sa ascultati muzica de pian. Intr-un studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea din Toronto s-a aratat ca o astfel de terapie imbunatateste somnul in patru saptamani. Muzica ridica nivelul melatoninei din creier, o substanta care induce somnul. Muzica clasica are si efect asupra tensiunii arteriale. Intr-un studiu realizat la Universitatea din California, ascultatul muzicii a dus la reducerea tensiunii celor care s-au oferit voluntari.
Pe de alta parte, muzica ambientala reduce nivelul hormonului stresului, diminuand astfel starile depresive, sugereaza cercetatorii de la Universitatea California. Cand va simtiti obositi, ascultati pentru 10-20 de minute muzica energica, va mai recomanda specialistii.
Stresul psihic însoteste orice activitate în care omul este angajat, fiind o rezultanta a „conflictului” ce poate fi generat de actiunea în sine si cel care o presteaza; precum si datorita cresterii ritmului evolutiei societatii, volumului solicitarilor si dinamicii accelerate a ambiantei sociale. Din acest punct de vedere se vorbeste despre stresul vietii de zi cu zi, al mediului ambiant, familial, scolar, profesional, etc..
Stresul profesional (sau ocupational) este determinat de impactul omului cu procesul muncii fizice si intelectuale. Stresul profesional a atras atentia prin consecintele sale reflectate în etiologia sanatatii mintale, a bolilor somatice, cum sunt cele de natura cardiovasculara, ulcerul si altele.

 


 



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !