Moş Crăciun a venit la agenţiile de PR

Reactualizat la:
Moş Crăciun a venit la agenţiile de PR
Juriul festivalului Romanian PR Award a împărţit premii la majoritatea agenţiilor participante.

Pleon Graffiti, divizia de PR a grupului BBDO România, a câştigat trofeul „Agenţia Anului” la Romanian PR Award, festival iniţiat de organizaţia nonguvernamentală Forum for International Communication. Festivalul este cea mai mare competiţie autohtonă ce desemnează cele mai bune campanii de comunicare şi PR ale anului.

Marţi seară, lumea bună a PR românesc a umplut pe jumătate sala Operei Naţionale din Bucureşti, pentru a asista la decernarea premiilor pentru cele mai bune creaţii ale industriei de comunicare. Ajuns la cea de-a V-a ediţie, Romanian PR Award a atras 106 proiecte, înscrise de agenţii de PR şi clienţii acestora.

La sfârşitul Galei, echipa de la Pleon Graffiti a urcat pe scenă pentru a primi trofeul „Agenţia Anului” din partea lui Tony Meehan,membru al juriului şi preşedinte TMA Communications Scoţia. Este pentru prima dată când divizia de PR a grupului de comunicare BBDO România reuşeşte să câştige acest premiu.

Pleon a fost premiată pentru şase campanii înscrise în concurs realizate pentru clienţii săi tradiţionali: Dacia Logan şi Pepsi. De remarcat că Ple­on a câştigat trofeul cu şase campanii nominalizate, fără ca vreuna să fi fost premiată. Liliana Şerban, PR Director Pleon Graffiti, a declarat pentru „Adevărul”: „În primul rând, cred că este un motiv de satisfacţie pentru fiecare dintre noi. În al doilea, acest premiu arată că noi, ca echipă, confirmăm că lucrurile merg foarte bine. Şase campanii înscrise, şase campanii nominalizate şi agenţia anului, cred că sunt cifre care vorbesc de la sine. Am muncit mult şi foarte bine.”

Agenţia GMP PR, câştigătoarea de anul trecut a competiţiei, a reuşit la această ediţie să câştige un singur trofeu, Gold Award, pentru campania realizată împreună cu Fundaţia Sensiblu, „16 zile internaţionale de activism împotriva violenţei asupra femeii”.

Cristian Mungiu, „Comunicatorul Anului”

Juriul, format din per­so­nalităţi internaţionale şi locale din domeniul comunicării, a mai acordat trei premii de aur, cinci premii de argint, trei premii speciale şi 12 premii pentru studenţi, în cadrul a trei secţiuni: „Campanii comerciale”, „Campanii non-comerciale” şi „Junior PR”. Numărul mare de trofee acordate pare să fi mulţumit pe toţi participanţii. Impresia a fost de festival de „familie”.

Un premiu special a revenit regizorului Cristian Mungiu, autorul filmului premiat la Cannes, „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile”. Distincţia i-a fost acordată pentru reuşita pentru Palme D’Or. Thomas Achelis, membru al juriului şi preşedinte al Forum for International Communication, a susţinut distincţia acordată tânărului regizor: „Filmul, ştim cu toţii, este un putenic instrument de comunicare. Bine folosit, el influenţează oameni de pretutindeni.

Cristian Mungiu a demonstrat-o. Ca român căruia i s-a recunoscut o performanţă dincolo de graniţele ţării, el spune lumii ceva despre români”. Anul trecut, distincţia „Comunicatul Anului” a fost câştigată de Monica Macovei, fost ministru al justiţiei.

Thomas Achelis consideră că numărul participanţilor este din ce în ce mai mare de la un an la altul. Întrebat de „Adevărul” cum comentează numărul redus de agenţii participante, Achelis a răspuns: „Este greşit. Nu am mai văzut până acum atât de mult agenţii participante la acest eveniment. Toate marile agenţii şi-au înscris lucrările.”

Au lipsit „greii comunicării”

În ciuda acestei declaraţii reconfortante se poate observa cu uşurinţă marile agenţii absente: DC Communication, First One, BDR Associates, Premium şi Grupul Doi. (Lista e incompletă.) Crenguţa Roşu, Managing Partner DC Communication, spune că poziţia agenţiei pe care o conduce faţă de Romanian PR Award se fundamentează pe două direcţii.

Prima ţine de decizia clienţilor DC Communication de a-şi prezenta proiectele de PR într-o astfel de competiţie. Cea de-a doua se referă la modul în care a avut loc lansarea PR Award, cu ani în urmă.

„Am aflat de lansarea premiilor din invitaţia de a înscrie proiecte către o firmă privată, care avea rolul de actor şi acela de evaluator al pieţei. Nu ni s-a părut o poziţionare corectă, iar confuzia de roluri încă persistă”, declară Crenguţa Roşu. Cu toate acestea, Roşu spune că de câte ori a fost nevoie şi-a susţinut clienţii care au dorit să participe la această competiţie.

O agenţie de PR a luat un premiu la Romanian PR Award… Şi la ce îi foloseşte? Thomas Achelis declară: „În primul rând, compania care primeşte un premiu poate comunica intern angajaţilor şi conducerii pentru a arăta acestora cât de eficient este departamentul lor de relaţii publice.

În al doilea rând, sunt multe companii în care Departamentele PR primesc în următorul an un buget mult mai mare pentru că a câştigat un premiu în competiţia noastră sau în alte competiţii.” De asemenea, Achelis spune că pentru o agenţie premiul poate să atragă clienţii în portofoliul său. „Este o competiţie şi fiecare vrea să arate că este cel mai bun”, a conchis ­Achelis.

CAŞTIGATORII PR AWARD – 2007

Secţiunea „Campanii comerciale”

Agenţia anului: Pleon Graffiti

Campaniile: „Lansarea Dacia Logan Van”, „Campania de iarnă Pepsi”, „Mountain Dew snow ground zero”, „Lansarea Logan MCV”, „Lansarea Logan cu GPL şi Ziua Internaţională a mediului”, „Parteneriatul Pepsi – Fundaţia Română de Forbal”
Golden Award
Cosmote&V+O Communication România pentru „Campania de comunicare a gradului de acoperire”
InBev România&The Practice pentru „Ziua Bărbatului” Bergenbier
Silver Award
Coca-Cola România&McCann PR pentru „Lansarea Coke Zero pe piaţa românească”
Vitrina Advertising&Kronospan Sebeş pentru „Decide singur”
Premiul special pentru creativitate
Gheorghe Moisescu& SC Universal Horeca SRL pentru „Eva a trăit la Pleşcoi” sau „Cum să lupţi cu un cârnat împotriva globalizării”
Premiul special pentru comunicare inter­na­ţională
Petrom&Action Global Communications – „Think: Ahead – alege siguranţa”
Sectiunea „Campanii non-comerciale”
Golden Award
Petrom & Ogilvy & Excellero pentru „Parcurile Viitorului”
Fundaţia Sensiblu&GMP PR – „V-Days, 16 zile internaţionale de activism împotriva violenţei asupra femeii”
Silver Award
Carpatcement Holding&The Practice – „Bucureştiul respiră”
Asociaţia pentru Relaţii Comunitare – „Acţiunile îţi aparţin”
Programul MOL de sprijinire a tinerelor talente – „Pot Ajuta?”
Premiu special pentru adaptarea unei campanii­ internaţionale
Avon Cosmetics România – „1 din 8 femei” (Campanie Avon împotriva cancerului la sân)
Premiu special pentru calitate continuă
Labor Med Pharma & Asociaţia React & Tempo PR – „Dăruieşte din inimă”
Comunicatorul anului 2007 – Cristian Mungiu, regizor



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !


Regulament de plasare a anunturilor