Maşinile non-euro, retrase în 2011?

Reactualizat la:
14Comentarii
Maşinile non-euro, retrase în 2011?
Taxa auto de poluare a intrat în dezbatere publică.

Premierul Călin Popescu Tăriceanu a atenţionat, ieri, proprietarii de maşini non-euro că este foarte posibil să fie obligaţi să renunţe la autoturisme de la 1 ianuarie 2011, dacă Uniunea Europeană va aproba directiva privind scoaterea din circulaţie a acestui tip de autovehicule. Cu ocazia dezbaterii proiectului ordonanţei de urgenţă privind taxa de poluare auto, premierul a precizat: „Avem o problemă care nu este de neglijat: proiectul actual nu are o reglementare pentru parcul existent, ci doar pentru maşinile nou intrate în ţară“.

Principiul esenţial care­ guvernează taxa auto este: „Poluatorul plăteşte“, a spus ieri premierul României. Banii obţinuţi din taxă vor fi alocaţi pentru proiecte de mediu, precum extinderea şi amenajarea de spaţii verzi, crearea de piste pentru biciclişti între oraşele din România sau producerea de energie „verde”. Oficialii spun că taxa îi dezavantajează pe cei care cumpără automobile poluante.

Maşinile poluante, scoase din circulaţie

Pornind de la o întrebare a unuia dintre participanţii la dezbatere, premierul a spus: „Este foarte probabil ca la nivelul Uniunii Europene – şi este o atenţionare pe care o fac tuturor deţinătorilor de maşini poluante non-euro – de la 1 ianuarie 2011 să fie adoptată o directivă pentru scoaterea acestor maşini din circulaţie“.

Alături de Tăriceanu, la dezbateri au participat şi ministrul mediului Attila Korodi şi ministrul finanţelor Varujan Vosganian. Vocile celor trei demnitari au reiterat, la unison, faptul că principalele considerente pe care se bazează această taxă sunt cel al poluării provenite din trafic şi cel al necesităţii unor măsuri susţinute de protecţie a mediului.

Maşini mai puţin poluante

Premierul Călin Popescu Tăriceanu a declarat că ini­ţierea taxei auto de poluare a avut ca punct de pornire principiul european potrivit căruia „poluatorul plăteşte“. „Din respect pentru cei din jurul nostru avem, aş spune, obligaţia să înţelegem acest principiu fundamental. Pentru că vrem să reducem efectele pe care poluarea le are asupra sănătăţii în condiţiile în care bolile provocate de emisiile de noxe sunt tot mai frecvente, trebuie să aplicăm nişte măsuri“, a spus Tăriceanu. În opinia acestuia, un prim efect al taxei de poluare auto va fi încurajarea cumpărării de maşini mai puţin poluante.

Piste pentru biciclişti

Şeful executivului precizat că banii proveniţi din taxa auto vor intra în bugetul Administraţiei Fondului pentru Mediu şi vor fi investiţi transparent în proiecte de mediu. De pildă, un proiect major derulat din banii proveniţi din taxă vizează crearea de piste de biciclete în oraşele din România, ceea ce va duce, potrivit ministrului, la „decongestionarea traficului, mersul cu bicicleta fiind o alternativă sănătoasă la transportul clasic. La rândul său, ministrul Varujan Vosganian a ţinut să sublinieze faptul că această taxă de mediu nu a fost niciodată contestată de oficialii de la Bruxelles, numai modalitatea de calcul al acesteia făcând obiectul procedurii de infringement, iniţiată, anul trecut, de Comisia Euro­peană.



14Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor