Mâncaţi desert la 15 minute după masă!

Mâncaţi desert la 15 minute după masă!
Îngheţată, prăjituri, sucuri – toate aceste tentaţii dulci ne îmbie din vitrinele magazinelor. Dar cât de bun pentru sănătate este zahărul pe care acestea îl conţin?

Specialiştii site-ului www.suite101.com atrag atenţia că pofta de dulce se poate transforma uşor în dependenţă. Iată câteva sfaturi care vă pot ajuta să renunţaţi la zahăr.

Savurăm o prăjitură şi acceptăm cu uşurinţă că avem poftă de ceva dulce. Câţi dintre noi, însă, pot admite că sunt dependenţi de zahăr? Dacă vreţi să verificaţi în ce măsură dulciurile vă dau dependenţă, renunţaţi la ele, pentru câteva zile.

În cazul în care nu puteţi face faţă acestei provocări, iar pofta de “ceva bun” vă strică buna dispoziţie şi simţiţi că tot ce vă poate înveseli e o gogoaşă pufoasă şi aromată, acesta e un indiciu clar că zahărul a pus stăpânire pe organismul dumneavoastră. Veţi avea nevoie de multă determinare pentru a vă îmbunătăţi dieta şi modul de viaţă.

Pasul cel mai important e să recunoaşteţi că deşi zahărul e dulce şi vă place, efectele lui asupra organismului nu sunt bune. Încercaţi să-l eliminaţi din alimentaţie şi să adoptaţi un mod de viaţă nou, al cărui beneficiu e sănătatea pe termen lung. Iată ce alternative aveţi când vi se face poftă de ceva dulce:

– Mâncaţi mai multe proteine, pentru a preveni scăderea subită a nivelului de zahăr din sânge
– Fiţi siguri că micul dejun include atât proteine, cât şi cereale
– Cât de repede puteţi, renunţaţi la alimentele rafinate, care sunt pline de zahăr şi de făină albă
– Dacă simţiţi că nevoia de dulce vă pune la grea încercare, puteţi mânca desert la 15 minute după masă. Astfel, efectul zahărului e redus de acţiunea celorlalte alimente.
– Cumpăraţi legume şi fructe proaspete şi renunţaţi la produsele rafinate.
– Când mâncaţi în oraş aveţi grijă să nu vă sabotaţi cu un meniu alcătuit din cartofi, orez sau paste. Optaţi pentru ciorbiţe, salate şi fripturi
– Fiţi atenţi la înlocuitorii de cafea sau la sucurile acidulate care conţin zahăr
– Când aveţi poftă de ceva dulce, mai bine faceţi o plimbare sau citiţi o revistă – s-ar putea să vă ajute.

Fiţi atenţi la zaharurile ascunse, care “pândesc” dintr-o multitudine de alimente care sunt la îndemână. Conservele de fasole, supa de roşii, ketchup-ul, alimentele congelate şi biscuiţii săraţi conţin adesea zahăr în diverse forme. Citiţi cu atenţie eticheta produsului, pentru a identifica ingrediente precum sirop, caramel, dextroză, fructoză, glucoză, lactoză, malţ, melasă. Toate acestea sunt varietăţi ale zahărului.

Beneficiile renunţării la zahăr

Consecinţa echilibrării nivelurilor de zahăr din sânge va fi că organismul va avea mai multă energie. Acest lucru are efecte pozitive asupra funcţionării creierului, memoria se îmbunătăţeşte, vă veţi putea concentra, veţi gândi mai clar şi veţi avea o stare de spirit mai bună. Specialiştii vă sfătuiesc să încercaţi pe cât posibil să înlocuiţi ciocolata şi prăjiturile cu fructe proaspete.

SURSA: www.click.ro



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !