Lipsa coordonării între turnul de control şi echipa de pe pistă, cauza accidentului de pe aeroportul Henri Coandă

1Comentariu
Lipsa coordonării între turnul de control şi echipa de pe pistă, cauza accidentului de pe aeroportul Henri Coandă
Cauza cea mai probabilă a accidentului produs duminică pe aeroportul Henri Coană a fost coordonarea necorespunzătoare dintre turnul de control şi echipa aflată pe pistă. Aceasta este concluzia la care au ajuns membrii comisiei de anchetă după ce au ascultat convorbirile purtate între pilot, controlorii de trafic aerian şi echipele de întreţinere.

În accident, nu a fost nimeni rănit, dar maşina a fost distrusă în întregime, iar avionul a fost şi el serios avariat. Echipajul aeronavei nu se face vinovat de producerea accidentului.

Potrivit informaţiilor din raportul preliminar al comisiei de anchetă, 4 muncitori şi două maşini excutau lucrări de întreţinere a sistemului de balizaj pe aeroport, cu aprobarea turnului de control de pe Otopeni.

După numai 14 secunde, când parcursese deja 600 de metri şi atinsese viteza de 177 kilometri la oră, avionul a izbit maşina aflată pe pistă. La ora producerii accidentului, vizibilitatea era redusă, iar dubiţa echipei de întreţinere staţiona fără să aibă girofarul în funcţiune.

Autovehiculul a fost distrus în totalitate, dar şi avionul a suferit avarii grave, având trenul de aterizare şi motorul din stânga distruse, aripa stângă deformată, precum şi alte avarii ale fuselajului.

Preşedinte comisiei care investighează acest caz a mai precizat că incidentul de pe Otopeni se încadrează în categoria accidentelor de aviaţie civilă.



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor