În perioada aprilie – mai 2016, Universitatea de Vest din Timișoara desfăşoară un concurs puţin diferit. Este vorba de o competiție de proiecte, intitulată „Timișoara Creativă”. Concursul este organizat prin Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor și se adresează elevilor din clasele IX – XIII.
Obiectivul principal este de a stimula spiritul civic în rândul elevilor de liceu, participanții fiind puși în postura de a analiza resursele Timișoarei și de a propune idei alternative de valorificare a acestora.
În cadrul ediției din acest an s-au înscris 15 echipe provenind din 10 licee din Timișoara. Fiecare echipă a sintetizat o idee de modernizare a municipiului sub forma unui eseu. Începând de marți, 10 mai, cele 15 eseuri și filmele de prezentare ale acestora vor fi publicate pe site-ul competiției și supuse votului comunității. Timișorenii sunt invitați să consulte proiectele propuse de cei 150 de participanți și să voteze cu un „like” ideea preferată. În condițiile în care proiectele propuse de elevi vizează întreaga comunitate locală, voturile obținute din partea membrilor comunității vor constitui o componentă importantă în procesul de evaluare.
În consecință, în perioada 11 – 19 mai, participanții își vor promova ideile prin organizarea de standuri în incinta Iulius Mall și a Universității de Vest din Timișoara, prin efectuarea de prezentări în licee sau prin derularea de campanii online.
Direcția Tehnică a Primăriei Municipiului Timișoara a contribuit la conturarea ideilor de proiecte, reprezentanții Primăriei susținând prelegeri pe marginea strategiei de dezvoltare a municipiului și a planului de mobilitate, prezentând proiecte realizate și asigurând elevilor accesul la locația de implementare a acestora. Premiile acordate participanților sunt asigurate prin contribuția Consiliului Județean Timiș, în cadrul Agendei Culturale 2016.
Etapa finală a competiției, constând în prezentarea proiectelor în fața unei comisii, va avea loc în data de 20 mai, la sediul Facultății de Economie și de Administrare a Afacerilor.
Ideile propuse de participanți pot fi susținute prin vot electronic transmis de pe site-ul competiției.
Citiți principiile noastre de moderare aici!