Liber pe centura Timişoarei, după inspecţia lui Boc şi Berceanu

70Comentarii
Liber pe centura Timişoarei, după inspecţia lui Boc şi Berceanu
Premierul interimar, Emil Boc, împreună cu ministrul interimar al Transporturilor, Radu Berceanu, au inaugurat, miercuri, sfertul de şosea de centură a Timişoarei. Vizita celor doi demnitari a marcat finalizarea, după circa şapte ani, a celor 12,6 kilometri de şosea ocolitoare a municipiului, ce va lega Calea Aradului de Calea Lugojului. După ce a survolat zona cu elicopterul, Boc a testat şoseaua de centură la volanul unei Dacii Logan, cu Berceanu în dreapta. 

Deşi constructorii s-au grăbit să finalizeze lucrările până la venirea celor doi demnitari, care au promis că vor face inaugurarea acestei şosele în 1 decembrie, iată că, în 2 decembrie, sfertul de centură ocolitoare a Timişoarei este încă departe de a fi realizat. Potrivit reprezentanţilor Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, pentru ca recepţia tehnică a lucrării să fie semnată, mai trebuie construit un pasaj şi un kilometru de drum şi, de asemenea, mai trebuie turnat un strat de uzură, aceste lucrări urmând să fie realizate până în… iunie 2010. Cu toate acestea, Boc şi Berceanu vor veni să inaugureze oficial acum tronsonul de şosea de centură, au anunţat reprezentanţii CJ Timiş.

Şapte ani, 12,6 km, două benzi

Lucrările la drumul ocolitor al Timişoarei şi la şoseaua Timişoara-Lugoj au început în 2002, pentru realizarea acestora fiind contractată o firmă din Grecia. După mai multe încălcări ale termenelor intermediare de realizare a lucrărilor, guvernanţii au reuşit rezilierea contractului cu firma grecească şi au organizat o nouă licitaţie care a fost câştigată de firme româneşti.

Deşi, înaintea organizării celei de-a doua licitaţii se discuta despre extinderea centurii la patru benzi, în final, s-a optat pentru varianta de două benzi, pentru ca lucrările să fie finalizate în acest an. În total, reabilitarea drumului Timişoara-Lugoj şi realizarea sfertului de centură a Timişoarei au costat aproximativ 40 de milioane de euro, bani proveniţi de la Banca Japoneză de Cooperare Internaţională.

UPDATE. Cu puţin înainte de ora 11, oficialii Guvernului au ajuns la Timişoara. Emil Boc şi Radu Berceanu au dat o tură cu elicopterul deasupra şoselei de centură a Timişoarei, pentru a vedea cum se prezintă lucrarea, iar apoi au aterizat la aeroport şi au venit, însoţiţi de peşedintele CJ Timiş, Constantin Ostaficiuc, să vadă tronsonul de centură la faţa locului.

După ce a survolat zona cu elicopterul, Boc a plecat să testeze şoseaua de centură a Timişoarei la volanul unei Dacii Logan, cu Berceanu în dreapta.

După ce au ajuns la pasajul peste calea ferată de pe tronsonul de centură, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, Ioan Maliţa, le-a explicat reprezentanţilor Guvernului că lucrarea nu este încă finalizată, pentru că mai trebuie construit şi un drum de 1,2 kilometri, care va lega aşa-numitul inel ocolitor de Calea Lugojului, în acest moment ieşirea autovehiculelor de pe centură făcându-se pe vechiul drumul de acces către aeroport.

Tronsonul de centură pe relaţia Calea Aradului – Calea Lugojului a fost deschis oficial circulaţiei începând de miercuri.

Bulgarul e… polonez, iar prefectul întâi şofer

Premierul, care a verificat centura mergând cu o Dacie Logan, s-a oprit în „cel mai mare sens giratoriu din ţară” – după cum l-a numit Berceanu -, aflat pe drumul Timişoara-Arad. Primul care a intrat pe centură a fost şoferul unui autotren cu numere poloneze, moment în care Boc a remarcat: „Iată, primul care intră pe centură este un bulgar”, fiind imediat corectat de Ostaficiuc şi Berceanu, care i-au spus că este vorba de un polonez. Prim-ministrul l-a salutat pe şofer, însă nu a fost observat de conducătorul auto. Premierul a şi făcut ordine în sensul giratoriu, făcându-i semn tocmai prefectului de Timiş, Mircea Băcală, care staţiona în sens, să plece de acolo. Când a fost informat că i-a ordonat chiar prefectului de Timiş să îşi mute maşina, Boc a replicat „legea este una pentru toţi”.

Vremea inaugurărilor şi a felicitărilor

Şeful Executivului s-a declarat mulţumit de modul în care a fost realizat tronsonul de centură, afirmând că acest lucru demonstrează că actualul Guvern este preocupat de fapte, şi nu de vorbe. De asemenea, Boc a profitat de ocazie să dea ca exemplu şi alte lucrări de infrastructură finalizate anul acesta, cum ar fi cei 42 de kilometri din Autostrada Bechtel, inaugurată marţi, şi centurile ocolitoare ale altor oraşe din ţară. Premierul a declarat că, dacă în fiecare an de la Revoluţie încoace s-ar fi realizat atât de multe lucrări, toate municipiile importante din ţară ar fi avut acum câte două centuri ocolitoare complete.

Ministrul interimar al Transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat că „au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru întregul „ring” al Timişoarei”, începând de anul viitor urmând să fie scoase la licitaţie şi celelalte tronsoane ale centurii ocolitoare. Berceanu a afirmat că speră să se poată realiza câte un tronson în fiecare an.

Premierul Emil Boc i-a felicitat apoi pe constructorii care au executat lucrarea, pe reprezentanţii DRDP Timişoara şi chiar pe ministrul Radu Berceanu.

Tot miercuri, oficialii Guvernului au inaugurat şi drumul Timişoara – Lugoj, o şosea care s-a aflat într-un şantier continuu în ultimii ani, care potrivit lui Ioan Maliţa este acum finalizată în proporţie de 99 la sută, cu excepţia unor rosturi la două podeţe, a spus şeful DRDP.

După o scurtă plimbare cu maşina, de consemnare a finalizării lucrărilor de modernizare a drumului Timişoara-Lugoj, după şapte ani, premierul Emil Boc şi ministrul Radu Berceanu au părăsit Timişul.



70Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor