Mai multe semne rutiere au fost puse de muncitorii contractați de municipalitate pe pietonala Mărășești, acestea transmițând că este interzisă circulația autovehiculelor, cu excepția bicicletelor și „cu excpția role și skateboard”.
Specialiștii în transportul alternativ din București spun că indicatoarele rutiere nu au nicio legătură cu legea din România și că, de fapt, contrazic OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, care spun că rolele, trotinetele și skateboardurile sunt asimilate pietonilor.
„Este INCREDIBIL ce se întâmplă în Timișoara! După ce în consiliul local a fost adoptată o hotărâre prin care se dorește interzicerea rolelor și trotinetelor în zona centrală (HCL adoptat în 4 iulie), acum apar indicatoare rutiere care n-au legătură cu legea din România. Asta este o dovadă a faptului că nu numai funcționarii Primăriei Timișoara și cei din Prefectură nu cunosc legislația elementară privind circulația pe drumurile publice, dar și Poliția Rutieră este în aceeași situație. Deoarece este posibil ca unii să nu înțeleagă: 1 – Legislația din România prevede că rolele, trotinetele și skateboardurile sunt asimilate pietonilor. Adică, acestora le este permis să meargă peste tot pe unde merg pietonii. O hotărâre locală nu poate să fie contrară unei legi adoptate de Parlamentul României. Totuși, Primăria Timișoara, Consiliul Local Timișoara și Prefectura Timiș nu au sesizat faptul că încalcă legea. 2 – Ca o continuare a punctului 1, în Timișoara au apărut indicatoare de acest tip, sub care se regăsesc indicatoarele adiționale. Indicatorul alb cu bordură roșie interzice accesul vehiculelor. De aceea, aberația «cu excpția role și skateboard» demonstrează faptul că nici Poliția Rutieră din Timișoara nu prea cunoaște semnificația indicatoarelor. Rolele și skateboardurile nu sunt vehicule, sunt asimilate pietonilor. Pentru cei care nu știu, indicatoarele rutiere se montează doar cu avizul Poliției Rutiere”, explică Marian Ivan, reprezentant al Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ în România.
Am încercat să luăm legătura cu reprezentanții Primăriei Timișoara, care ne-au spus că au aviz de la poliție pentru montarea indicatoarelor și că, de fapt, pietonala nu este un drum public.
Or, articolul 6 din OUG 195/2002 republicată privind circulația pe drumurile publice, actualizată prin OUG 65/2006 spune negru pe alb că „drumul public este orice cale de comunicație terestră, cu excepția căilor ferate, special amenajată pentru traficul pietonal sau rutier, deschisă circulației publice”, iar „drumurile care sunt închise circulației publice sunt semnalizate la intrare cu inscripții vizibile”, fapt susținut și de cei la OPTAR, care spun că „orice cale rutieră deschisă circulației publice este drum public, fie că este vorba despre circulație auto, fie că este vorba despre circulație pietonală”.
Hotărârea adoptată în 4 iulie de către Consiliul Local Timișoara, care spune că deplasarea prin zona de promenadă cu trotinete, role, skateboarduri, monocicluri, hoverboarduri, segway-uri și alte mijloace de locomoție, cu excepția cărucioarelor cu rotiere sau a cărucioarelor pentru copii este o contravenție în Timișoara și se sancționează cu amendă între 200 și 800 de lei, încă nu a ajuns la Prefectura Timiș.
Potrivit reprezentanților Prefecturii Timiș, aceasta va fi analizată de îndată ce intră pe porțile instituției.
Specialiștii în transportul alternativ din București ne-au mărturisit că vor transmite o hârtie Prefecturii Timiș, prin care îi vor cere să se autosesizeze în această problemă.
„Dacă nu există avocați sau cetățeni responsabili care să atace în contencios respectiva hotărâre, vă rugăm să ne transmiteți numărul hotărârii de consiliu local, pentru că o facem noi. Pentru Poliția Rutieră din Timișoara nu știm cum să facem… Oare e bine să îi trimitem la Școala de șoferi, să învețe indicatoarele rutiere? Sau să-i sesizăm pe cei de la Poliția Română?”, mai susțin cei de la OPTAR.
[related-post post_id=”1860488″]?
[related-post post_id=”1865014″]?
Citiți principiile noastre de moderare aici!