Inca un pas spre autostrada Nadlac-Arad!

De Alin Gherasim
Reactualizat la:
4Comentarii
Inca un pas spre autostrada Nadlac-Arad!
Compania de autostrăzi aşteaptă oferte pentru finalizarea autostrăzii Nădlac-Arad, lotul 2.

ARAD. Gata, a mai fost trecut un hop spre finalizarea autostrăzii Nădlac-Arad. Veştile primite dinspre Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) ne dau speranţe că, de la anul, vom circula spre Occident pe autostradă. CNADNR anunţă că, până în data de 23 iulie, sunt aşteptate oferte pentru finalizarea lotului 2 al autostrăzii Nădlac-Arad, lot abandonat de Alpine după ce firma austriacă a dat faliment. „Contractul pentru remedierea lucrărilor existente şi finalizarea celor rămase de executat la autostrada Nădlac-Arad şi drum de legătură, lotul 2, km 22+218 – km 38+882, va fi atribuit prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut”, anunţă CNADNR. Compania estimează că va plăti pentru această lucrare între 119,3 milioane de lei şi 143,1 milioane de lei. Însă în ultima sumă vor fi incluse şi achiziţia unor eventuale servicii suplimentare.

Termen lung

CNADNR a stabilit o durată contractuală de 56 de luni de la data atribuirii contractului. Însă nu se specifică foarte clar care este durata stabilită pentru finalizarea lucrărilor şi care este durata garanţiei ce va trebui acordate pentru lucrare. Firma care va câştiga licitaţia va trebui să reia realizarea lotului 2 al autostrăzii Nădlac-Arad de la un procentaj de finalizare de aproximativ 85 la sută. Acest procentaj a fost realizat de austriecii de la Alpine Bau înainte de faliment. Însă parte din lucrările ce au fost făcute deja au suferit diverse avarii din cauza faptului că şantierul a fost pur şi simplu abandonat, fără a fi luate măsuri de conservare a lucrărilor executate deja. Ca atare, deşi procentajul oficial al lucrărilor realizate este de 85 la sută, realitatea spune altceva: din lucrările ce au fost executate deja, unele trebuie refăcute sau reparate.

Se lucrează şi pe lotul 1

Asocierea Astaldi – Max Boegl lucrează din plin pe primul lot al autostrăzii Nădlac-Arad, lot ce a fost abandonat de Romstrade după ce CNADNR a reziliat contractul cu firma controlată de Nelu Iordache. Contractul pe primul lot a fost semnat încă de la începutul acestui an, iar termenul de finalizare, potrivit declaraţiilor oficiale venite dinspre Ministerul Transporturilor, este decembrie 2014. Însă declaraţiile nu prea au legătură cu realitatea de pe şantier. Şi asta pentru că Romstrade a reuşit să finalizeze doar aproximativ 20 la sută din totalul lucrărilor înainte ca CNADNR să rezilieze contractul. La fel ca şi pe lotul 2, şi aici parte din lucrări au suferit avarii din cauza fenomenelor meteorologice şi din cauza faptului că nu au fost realizate lucrări de conservare a şantierului. Ca atare, noii constructori se văd puşi în situaţia ca, pe lângă continuarea lucrărilor, să refacă şi obiectivele care au fost avariate.

Fonduri europene

Ambele loturi ale autostrăzii Nădlac-Arad sunt construite, în mare parte, pe fonduri europene nerambursabile. Uniunea Europeană oferă 85 la sută din valoarea lucrărilor, iar statul român vine cu o cofinanţare de 15 la sută. Însă, dacă termenele nu sunt respectate, iar licitaţiile nu sunt atribuite legal, europenii îşi rezervă dreptul de a retrage finanţarea pentru aceste lucrări.

CITESTE SI:

Una calda, alta rece pe autostrada



4Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor