Hai la Olimpiada! Profesorii si elevii performanti din Timis doresc cresterea investitiilor in dotari de laborator

De Adrian Panduru
Hai la Olimpiada! Profesorii si elevii performanti din Timis doresc cresterea investitiilor in dotari de laborator
© TION: Hai la Olimpiada! Profesorii si elevii performanti din Timis doresc cresterea investitiilor in dotari de laborator
La Timișoara s-a desfășurat un eveniment adresat olimpicilor timișeni care s-au pregătit în cadrul centrelor de performanță “Hai la Olimpiadă!”. La eveniment au luat parte elevii care au obținut rezultate la olimpiadele naționale de matematică și informatică, profesorii coordonatori și 20 de reprezentanți ai mediului de afaceri local. Aceștia au elaborat și o listă cu necesități ale celor care fac performanță.

„Performanța în educație: implicare locală și responsabilitate socială” se numește evenimentul unde au fost subliniate rezultatele obținute de elevii timișeni la olimpiadele naționale – 2 medalii de aur, 3 de argint și 10 de bronz, iar participanții au fost invitați să dezbată direcții de acțiune comune pentru susținerea performanței școlare în județul Timiș.

La finalul dezbaterii au fost prezentate o serie de concluzii care vor sta la baza unei strategii de dezvoltare a programului educațional “Hai la Olimpiadă!”.

Concluziile dezbaterilor au vizat:

1. Organizarea unor gale locale de premiere a olimpicilor participanți la olimpiadele școlare;
2. Organizarea unor tabere de pregătire pentru elevii cu rezultate bune la anumite materii și crearea unui cadru destinat performanței școlare;
3. Implicarea unor cadre didactice din străinătate în pregătirea elevilor performanți. În acest fel, atât profesorii cât și elevii vor lua contact direct cu stiluri diferite de pregătire școlară;
4. Realizarea și finanțarea unor centre regionale de performanță, în cadrul cărora elevii pasionați se pot pregăti lunar;
5. Creșterea investițiilor în dotări de laborator în domeniul experimental, achiziția de softuri și simulatoare științifice, în paralel cu achiziționarea unor resurse necesare pregătirii cadrelor didactice;
6. Investiții în pregătirea profesională a profesorilor, astfel încât aceștia să poată explica elevilor atât noțiunile teoretice, cât mai ales implicațiile practice ale teoriilor predate.
7. Realizarea unei rețele electronice între elevi și profesori, la nivelul tuturor centrelor Hai la Olimpiadă! din cele șapte județe, astfel încât comunicarea intra și inter-județeană să fie încurajată.
8. Implicarea foștilor olimpici internaționali în pregătirea elevilor performanți, la nivelul fiecărui județ.
9. Realizarea cu regularitate a unor competiții școlare inter-județene și asigurarea finanțării acestora, în vederea stimulării spiritului de competiție între elevii care doresc să facă performanță la diferite materii școlare.

„Hai la Olimpiadă!” este un program în cadrul căruia sunt susținuți elevii și profesorii care îi pregătesc să facă performanță la Matematică, Informatică și Fizică. În prezent, funcționează paisprezece centre de performanță „Hai la Olimpiadă!”, în șapte județe din țară. În anul școlar 2015-2016, 1.882 de elevi s-au pregătit săptămânal în centrele de performanță din București, Constanța, Buzău, Iași, Brașov, Cluj și Timișoara, sub îndrumarea a 154 de profesori.

 



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase