Cele trei tronsoane din autostrada Lugoj – Deva aflate în lucru, dar şi Autostrada A10, Sebeş – Turda, rămân fără aproape 400 de milioane de lei, bani alocaţi de la buget pentru plata lucrărilor efectuate de constructori. Operaţiunea este inclusă în cadrul rectificării bugetare care va fi pusă în practică în perioada următoare.
Situaţia este una ciudată, dar cunoscută an de an, iar vina este împărţită între minister şi constructori. Ministerul Transporturilor va avea parte de cea mai importantă tăiere de fonduri, este vorba de 383 milioane de lei. Decizia a fost luată pentru că ministerul apreciase că va face plăţi către constructori mai mari decât cele efectiv realizate. Banii reprezentau contribuţie la finanţarea construcţiei de autostrăzi din bani europeni pe exerciţiul financiar 2007 – 2013.
Printre proiectele rămase fără bani se numără Autostrada Sebeş-Turda (A10) şi trei loturi din Autostrada Lugoj – Deva. Lucrările realizate în cadrul acestor proiecte au fost întârziate atât de lipsa unor autorizaţii de construire sau acorduri de mediu, dar şi de ritmul lent în care s-au mişcat constructorii de autostrăzi.
Totuşi, în ultima perioadă se vede deja un progres al lucrărilor, deci este de aşteptat ca şi volumul plăţilor efectuate să crească. Având în vedere această tăiere de fonduri, rămâne de văzut în ce mod vor putea fi şi acoperite aceste plăţi suplimentare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!