Vă reamintim că ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, s-a aflat în urmă cu câteva zile la Arad, unde a declarat că ministerul pe care îl conduce a demarat deja procedurile pentru preluarea aeroportului din localitate, aflat în prezent în subordinea Consiliului Județean Arad, și fuzionarea lui cu cel din Timișoara. Ideea a mai fost dezbătută în timpul guvernării PDL, însă s-a renunțat la ea din cauza opoziției făcute în Timișoara. Mai mult, încă din 2014 CJ Timiș încearcă să preia în subordine Aeroportul Internațional Timișoara. A fost votat un proiect de hotărâre în acest sens, care a fost ulterior avizat de Comisia pentru Transporturi din cadrul Camerei Deputaților. Ideea, însă, a fost apoi aruncată într-un sertar și nimeni nu a mai auzit nimic de ea până acum.
Grindeanu consideră că reîncălzirea subiectului privind fuziunea dintre cele două aeroporturi trebuie făcută cu grijă și în niciun caz înaintea alegerilor parlamentare.
„Nu e un subiect care să poată fi tratat pe repede înainte”, a afirmat Grindeanu.
El a reamintit că înainte de alegerile locale, Aeroportul din Arad a revenit în atenția publică, atunci când s-a anunțat că o companie numită Join Airlines va efectua curse spre Verona, Stuttgart sau București.
„S-a servit această informație chiar înainte de locale, pentru a se justifica o investiție făcută din banii comunității locale, într-un sistem destul de interesant, pe credit furnizor. Singura activitate pe care am reușit însă s-o identific în acest an pe aeroportul din Arad este un concert în aer liber, desfășurat în luna septembrie. S-a renovat un terminal ca să se facă un festival de muzică? (…) Lucrurile luate pe repede înainte nu sunt bune. Nu vreau să trag o concluzie că e bine sau rău, dar, spre exemplu, acționarii la cele două aeroporturi sunt diferiți: la Timișoara este Ministerul Transporturilor, la Arad e consiliul județean. S-ar putea ajunge în situația ca, de exemplu, CJ Arad să fie acționar la aeroportul din Timișoara”, a declarat Grindeanu.
Mai mult, președintele CJ Timiș crede că operatorul aerian care ar fi trebuit să salveze Aeroportul din Arad nici măcar nu există: „ Este o companie-fantomă, fără flotă și nu este înscrisă în registrul aeronautic al niciunei țări europene”.
Grindeanu mai spune că nu este exclus ca în acestă poveste să intre pe fir chiar DNA, deoarece anunțul ar încălca Legea 78/2000, privind prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție. El se referă la articolul 13 al acestui act normativ, conform căruia „fapta persoanei care îndeplinește o funcție de conducere într-un partid (…) de a folosi influența ori autoritatea sa în scopul obținerii pentru sine ori pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite, se pedepsește cu închisoare de la unu la 5 ani”.
„Cred că decizii de acest tip poate fi luate numai dacă în spate stau fundamentări economice și dacă se respectă legea (…) Ministrul Transporturilor trebuie să fie tehnocrat, nu un politruc care să stea drepți în fața șefului de campanie al PNL”, a încheiat Sorin Grindeanu.
Articole pe aceeași temă:
Aeroportul din Timisoara va fuziona cu cel din Arad
Scandal intre PSD si PDL pe fuziunea aeroporturilor Timisoara-Arad
Citiți principiile noastre de moderare aici!